/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kender du den her ip eller måske www.ian~
Fra : AhHaIC
Vist : 297 gange
100 point
Dato : 13-07-05 20:41

1) Nogen der aner hvad den her ip-adr "laver" på min com.. ? ------> 10.60.0.1 - den er stort set heletiden aktiv, så går ud fra det er en der skal være der og som vi alle har.. eller hvad?? - 2) Nogen der aner hvad den her organisation "laver" - er åbenbart dem der udbyder denne ip-adresse..

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-05 20:53

du siger aktiv hele tiden.. i hvilken forbindelse?
Hvilket program fortæller dig det?

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 13-07-05 20:55

Gør PeerGuadian

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-05 20:55

Prøv at installere netlimiter. den kan fortælle dig præcis hvilke programmer, der er aktive via nettet og hvor meget trafik der sendes/modtages.

NEtlimiter findes i øjeblikket som en gratis BETA version 2.0b1
hent den via dette link:

http://www.netlimiter.com/download/nl_20b1.exe

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-05 21:02

Nu kender jeg ikke lige det PeerGuadian du nævner... men mon ikke det er et lille program, som overvåger din forbindelse og scanner efter hackere o.l. ?

I det tilfælde så kan det jo være at det er PeerGuadian's server, som sender/henter data om potentielt "farlige" IP-adresser.
Så vil det fungere lidt som at det opdaterer sin liste over kendte farlige IP'er og sammenligner med de IP'er som har kontakt med din computer. Og for at det kan det, så skal det ligge og køre i baggrunden hele tiden på din PC.

I det tilfælde har du ikke noget at være bange for.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 13-07-05 21:30

Det er tilsyneladende adressen på din firewall

http://lists.debian.org/debian-firewall/2003/06/msg00070.html

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 13-07-05 23:18

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 23:22

Selv tak