/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Er fotos på nettet retoucheret?
Fra : DenGodeFe
Vist : 408 gange
220 point
Dato : 13-07-05 15:57

I hvor stor grad er billeder på internettet "fixet"?

Altså hvis man nu går på jagt efter erotiske fotos, er der så gjort meget ud af ændre på pigerne så de bliver mere flotte?
Eller er det for dyrt, og for kostbart tidsmæssigt?

Jeg kan jo godt forestille mig at billeder fra f.eks playboy og hustler osv. er fixet til en vis grad. Men hvor meget snakker vi om?
Kan de finde på at bruge tid på at give dem en mindre numse og større bryster osv. Eller er der masser af piger der bare har "det" i forvejen så de ikke behøver bruge tid og penge på det?

Og hvad så med almindelige erotiske fotos på nettet?
De kan da vel ikke være manipulerede?
Nogle af pigerne ser ganske normale ud. Tror i altid at man alligevel fixer dem?
Og i hvilken grad?

Altså med andre ord:

Hvad er det f.eks de ændrer?

Lys?

Skygger?

Kropsjusteringer?

Strækker billeder osv?

Eller hvordan?

P.s. Luker altid mine spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:00

mig bekendt er det mere almindeligt end ualmindeligt at der bliver retoucheret i billeder som du beskriver - og det får jo den virkning det skal åbenbart
Hvis du er bekendt med billedbehandlings programmer kan du jo selv forsøge at lege lidt - mulighederne er mange - både med lys, skygge, justering af forskellig art, stræk og vrid, klip og klister, tilføje og fjerne.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:02

ps.. hvis du kigger i for eks www.fotokritik.dk - vil du se at ualmindelig mange både gør som ovenstående og slører - gør skarpere osv - for at opnå den rigtige effekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:03

Så godt som alle "modelbilleder" er retoucheret - Selv de reklamer du modtager.

Hvad der er ændret er jo alt efter hvad billedet skal bruges til...

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 16:06

hvad så med "naboens datter" på nettet?
Altså den helt almindelige pige hvor billederne ikke er så gode?

Det jeg mener er at der jo er millioner og atter millioner af billeder af piger på nettet, og det vil da tage en evighed hvis man skal fixe et billede af en pige man har givet 500 kr. for hvis man er amatør fotograf.????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:06

Citat
P.s. Luker altid mine spørgsmål

Har du nogle at lukke

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 16:08

Masser

Det er bare en anonym profil pga. det sarte indhold

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:09

det tager næsten ingen tid at gøre et billede mere attraktivt for den der lige har fingre i det

"hvis man skal fixe et billede af en pige man har givet 500 kr. for hvis man er amatør fotograf.????" skriver du - næ det er både og - noget er lettere end andet jo. Er man amatørfotograf er det jo en del af det sjove og tilfredsstillende -

Får du/ man taget et session hos en fotograf/amatørfotograf medregner man det jo både i tid og penge
:)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:10

hvad i alverden er det sarte indhold

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:11

Det er lidt svært at se hvor du vil hen med spørgsmålet.

Amatørbilleder er sikkert ikke ændret meget - Professionelle billeder er ændret en del i de fleste tilfælde.

Billeder folk lægger på datingsider er sikkert ikke (hvis det da er dem det forestiller)

Ellers fjerner man jo alt der er relevant såsom skønhedspletter der sidder forkert eller andet som ikke giver det perfekte billede.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:12

Der er også mange amatørfotografer.
Der er mange "amatørmodeller"

Hvis det er en amatør, du går efter får du sikkert det, der er vist på billedet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:12

billigt hvis du kun gav 500 for pigen ...... må du så beholde hende ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:13

- Hvem er det da der mangler point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:14

den der spørger

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:14

Citat
Hvad er det f.eks de ændrer?

Lys?

Skygger?

Kropsjusteringer?

Strækker billeder osv?

En professionel fotograf ændrer det hele.

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 16:15

Der er jo ingen der skal vide at jeg kigger på sådan nogle billeder

Nej det er en af mine venner der påstår at alt bare er fixet, selv billeder af (Undskyld ærligheden) mindre kønne piger, der f.eks er halv tykke og har mere eller mindre uheldige detaljer.

Og jeg siger så til ham at hvis den slags billeder som han snakker om er fixet, så er det da utroligt dårligt manipuleret.
For det hjalp da så at sige ikke.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:15

Som "fotograf" og med på fotokritik (miritdk) kan jeg sige at alle de billeder jeg sender ud i verden om det er til nettet eller til fremkaldelse kommer gennem mere eller mindre redigering

det normale er
Lys forhold
Skarphed
Bumser fjernes
uheldige elementer i billedet fx. et træ der "vokser" op af modelens hoved

"vildeste" ting jeg har lavet
fjernet deller på model

Der kan gøres en masse mere og jeg tror at de porno billeder du kigger på har været gennem hele møllen...

ole
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:18

nemlig olefahnoe -)

herlig side

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:19

Det minder om før og efter billeder, når et slankeprodukt skal sælges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:20

Hvis de omtalte piger er så lidt kønne som du mener, bliver de slet ikke brugt.

Man finder da en model som er "næsten" perfekt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:21

Glemte lige i de slankereklamer kan modelles stadig passe det samme tøj efter at have smidt mindst 20 kg.

Forståeligt nok at der er plads, men pasformen er den samme som "før" billedet.

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:22

Det passer ikke den vildeste ting jeg har lavet er:

tog to billeder af en mor og datter på det ene lukkede mor øjnene og på den andet lukkede datteren øjnene

jeg flyttede ansigtet fra det ene billede til det andet og det kunne ikke ses.

voila et billede af mor og datter

perfekt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:22

ans - ja nemlig og så er det tilmed sjovt at lave

refi - klart der findes "næsten perfekte" modeller - hvem filan der nu end dømmer om hvad det så er

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:23

modelles = modellen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:25

Netop - det er derfor "formålet" kommer ind i billedet........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:26

ans..... les modèles ......... du hedder vel ikke bucket til efternavn ?????? (buckét med stumt t)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:27

DenGodeFe

Det er ikke kun på billeder det sker, men også på film.

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 16:28

refi

Citat
Hvis de omtalte piger er så lidt kønne som du mener, bliver de slet ikke brugt.
Man finder da en model som er "næsten" perfekt.

Men som ivrig bruger af internettets mere eller mindre påklædte piger, ser jeg da masser af seriøse amatør fotos hvor pigerne slet ikke er noget særligt. I hvertfald i forhold til hvad man kan støde på

olefahnoe:

Fed hjemmeside. Skal faktisk selv have taget nogle billeder.

Vildt at man kan erstatte et andet hoved på en krop uden at man kan se det..............................

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:30

smag og behag

sider findes (har jeg hørt) jo også uden alle de dikkedarer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:31

DEt syntes fotografen åbenbart - ellers var billederne vel ikke blevet taget.

Vores syn på skønhed mennesker i mellem er jo heldigvis ikke den samme.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:32

Citat
Fed hjemmeside. Skal faktisk selv have taget nogle billeder.

Vildt at man kan erstatte et andet hoved på en krop uden at man kan se det..............................

DenGodeFe

Nu skal du passe på, du kan få en tur bag tremmer, hvis du udgiver dig for noget, du ikke er .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:33

1 - o til refi indtil videre (eller den der fortalte ham hvad han skulle skrive )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:35

Jeg skriver altid kun hvad min advokat fortæller mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:36

hah refi tænkte jeg jo nok

ans kl.16:32 - milde kineser - det vil jeg ikke så gerne høre i nyhederne :D

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:36

tak for ros af min side

du kan jo bare skrive DenGodeFe hvis du skal ha taget billeder så skal jeg nok fixe dem i computeren så du kommer til at ligne dem på nettet

Ole
www.fahnorfoto.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:38

dødt link ole !!!!!!!!!

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 16:41

Ok. det vil jeg lige tænke lidt over. Men nu er jeg jo mand, så jeg skal ikke ligne en supermodel. Det skal bare være nogle lidt nede på jorden billeder

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:42

vrævl - mænd skal da også ligne supermodeller - NÅ !!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:42

Brug det øverste - det er sltastefelj åbenbart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:44

oooOOOO det tog sin tid refi

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:45

dengodefe så smækker vi nogle patter på dig det er der ingen der ser så ligner du en supermodel

miritdk ups trykfejl

ole
www.fahnoefoto.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:47

haha e og r sidder nu også drilagtigt tæt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:48

Det kan da være "DenGodeFe" har sådanne i forvejen, men vil af med dem

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 16:50

det kan også klares

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 16:52

Ej helt ærligt.

Jeg tror den gode fe har ret en del af vejen.

Det er da spild af tid at sidde og fixe en masse billeder af nogle "normale" piger.
Der er højst lagt lidt lys ind.
Det er alt for tidskrævende at fjerne deller osv.
Så er det billigere at finde en der i forbejen ikke har deller, og lettere for den sags skyld.
Jeg leger selv lidt med paint shop pro. Og det kan da lade sig gøre, men hvorfor i alverden skulle man bruge tid på at fixe ALLE billeder?
Det tror jeg ikke på.

ikke på amatør billeder på nettet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:53

jo %&/() så da cando.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 16:57

Vi er tibage ved formålet med billederne.......

Hvis billederne skal "sælge" damen (eller den smule hun har på) er de garanteret fixet.
Hvis hun blot er et billede på en datingside er det nok begrænset.

Selv reklamebilleder for tøj er fixet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 16:59

olefahnoe får da gjort lidt reklame for sin side.

Citat
DenGodeFe Dato : 13-07-05 16:06

hvad så med "naboens datter" på nettet?
Altså den helt almindelige pige hvor billederne ikke er så gode?

Det jeg mener er at der jo er millioner og atter millioner af billeder af piger på nettet, og det vil da tage en evighed hvis man skal fixe et billede af en pige man har givet 500 kr. for hvis man er amatør fotograf.????

Start gebyr * 500,-

Start gebyr indeholder:

Leje af udstyr
Den første time
Efterbehandling af billeder (udvælgelse og små rettelser)
Alle billeder leveret på CD-Rom klar til fremkaldelse

http://www.fahnoefoto.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 16:59

ville da også være tarveligt at lægge et manipuleret billede på datingsider

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 16:59

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-05 17:03

Dengodefe

Nu er der jo ikke ret mange der nøjagtig kan fortælle dig, hvor mange billeder der bliver ændret.
Men ændret bliver rigtig mange.
Uanset det er på nettet, film, musikvideoer, reklamer, o.s.v.

Mange af de verdenskendte fotomodeller f.eks.
Dem ville du slet ikke kunne kende hvis du mødte dem IRL, så kunne de ske at ligne din "tante Olga med morgenhår".

Og musikvideoer: F.eks. en som Kylie Minoque... 80 % af omkostninger til at lave hendes musikvideoer, bruges til at redigere dem, så hun kommer til at se sådan ud, som hun gerne vil se ud.

Og olefahnoe....Så ka' det jo være at jeg er en af dem der har skrevet kommentarer til dine billeder på Fotokritik.....Det har jeg ikke lige tjekket....endnu

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:03

Jaaaa

KANDU har mange muligheder - her "sælges" alt - fra kuglepenne til biler - og nu også damer

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:03

Hmm. Nu blev jeg da først lettere forvirret.

Konklusionen må være at når man ser på et billede, så ser man den rigtige pige og ikke et eller andet importeret hoved fra en anden og mere køn pige osv. Men der er måske kun lagt lidt lys ind og evt. lidt skygger osv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-07-05 17:04

Dengodefe

Nu er der jo ikke ret mange der nøjagtig kan fortælle dig, hvor mange billeder der bliver ændret.
Men ændret bliver rigtig mange.
Uanset det er på nettet, film, musikvideoer, reklamer, o.s.v.

Mange af de verdenskendte fotomodeller f.eks.
Dem ville du slet ikke kunne kende hvis du mødte dem IRL, så kunne de ske at ligne din "tante Olga med morgenhår".

Og musikvideoer: F.eks. en som Kylie Minoque... 80 % af omkostninger til at lave hendes musikvideoer, bruges til at redigere dem, så hun kommer til at se sådan ud, som hun gerne vil se ud.

Og olefahnoe....Så ka' det jo være at jeg er en af dem der har skrevet kommentarer til dine billeder på Fotokritik.....Det har jeg ikke lige tjekket....endnu

mvh dova

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 17:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:06

Det kommer jo helt an på hvilke piger du snakker om - og til hvilket formål de er der.......

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 17:10

udenfor emnet men jeg sidder og griner min røv i laser

kig lige her

www.vibrugerikke.dk

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 220 point
Dato : 13-07-05 17:10

De billeder du sikkert mener, såsom "naboens datter" osv. er sikkert ikke fixet særlig meget. De er blot ikke den de udgiver sig for at være, men en model der passer til formålet.
Med mindre det er amatørbilleder hvor en blot indsænder et billede af en "flot" pige han har mødt. (man må så håbe han har fået tilladelse)

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:10

olefahnoe->

Ok. Så lad mig lige spørge dig om f.eks billedet med "henriette i modvind".

De har du vel kun leget med lys osv.

Ville det ikke være for besværligt at skulle give hende større bryster osv?

Hvor lang tid ville det tage?

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:11

jeg hentyder selvfølgelig til det hvor Henriette står i profil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 17:19

1 af 2 - det ville ikke tage mere end ganske kort

2 af 2 - og hvorfor mon lige det var det billede ud af flere du valgte

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 17:23

hmm

det billede har jeg
klippet baggrunden væk
tilpasset farver
beskåret det
lidt USM (skarphed)
fjernet et ar på brystet
rettede lidt på håret

ikke det store jeg har har lavet

større bryster hmm giv mig en halv time det er ikke så svært med lige det billede

ole

Godkendelse af svar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:31

Ok. Jeg siger tak for hjælpen til alle.

Ole:
Nu så jeg lige du bor i Viborg. Det bliver nok lidt for besværligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 17:31

DenGodeFe og olefahnoe

Jeg er sikker på at I vil finde ud af et samarbejde.

DenGodeFe kan så for 500 kr. få et retoucheret billede fra olefahnoe

Der blev da lavet reklame for "ole" takket være "feen", som stiller spørgsmål til "ole", som så kan fortælle hvor dygtig han er.

DenGodeFe er ikke så uvidende, som han/hun vil give udtryk for.

Det var så min mening.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 17:34

og ihhh hvor er det ligemeget når alt kommer til alt

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:34

Hvad snakker du om ans. Tror du jeg og ole er samme person?

Overhovedet ikke. Jeg har aldrig været i Viborg.

Og jeg syntes det er lidt synd for ole hvis han bliver klandret for det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:35

Håber du finder nogle piger i "real life"

De er nu de kønneste

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 17:39

refi - mente du opnåelige ????

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:39

Hehe..
Jo tak refi. Men det var nu mest fordi mig og min ven diskuterede det

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:40

Men findes der noget bedre end piger?

Nej.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-07-05 17:41

Nej nemlig -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:43

Kommer nok an på om man selv er pige - så vil man nok sige mænd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-05 17:45

Billeder i dag er ikke hvad de har været

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:45

Hende jeg har er ligeså holdbar som en ferrari - så det kunne være man skulle prøve en sådan nu - altså Ferrari

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 17:45

Griner også min røv i laser www.vibrugerikke.dk

Citat
Telefonen: Dingelig.

Sælgeren: Vi ringer til dig fordi studier viser at 75% af alle små og mellemstore firmaer bruger hp-printere. Hvad bruger du?

Jeg: Jeg bruger ikke printere!

Sælgeren: Øh..., hvad gør du så?

Jeg: Jeg skriver af efter skærmen med en blyant.

Sorry GodeFe, for dette sidespring.

Øhh, hvad var det nu spørgsmålet var?!
Nå jo, billeder der er fixet!! ..jo, det tror jeg roligt du kan regne med

http://www.funnyalbum.com/m002.php
http://www.funnyalbum.com/m004.php
http://www.funnyalbum.com/m008.php
http://www.funnyalbum.com/m010.php
http://www.funnyalbum.com/m013.php

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:45

Nej den må du længere ud på landet med refi

Det kan slet ikke diskuteres.

Kommentar
Fra : DenGodeFe

Dato : 13-07-05 17:48

FØJ Creamygirl..............................

Hvor er det næstnederste billede af hunden dog KLAMT........

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 17:50

ans

vi er ikke den samme person bare rolig

dengodefe

det her er ikke perfekt men tog kun 3min
http://fahnoefoto.dk/bryster.jpg

ole

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 17:51

Ok ok... jeg indrømmer. Det var mig der oprettede DenGodeFe.

Bare så ole ikke får skylden for at det er ham der laver reklame for ham selv....

Læg mærke til at jeg lige gav mig selv ret længere oppe i tråden

men kunne aldrig finde på at tage point selv dog.

Og hej Creamygirl!!!

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 17:52

Ok .Det gik da hurtigt Ole.

Godt manipuleret

Man kan overhovedet ikke se det.

Skriv lige hvis du kommer til KBH en dag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 17:57

Skal du da have større bryster

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 13-07-05 18:01

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:04

Hehe...

Nej men jeg vil gerne have taget nogle goe billeder til en dating side.

Ej just kidding

Har bare altid godt ville have taget nogle goe billeder af mig.
Mens jeg er ung og slank, osv.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 18:05

hehe, jeg tænkte sq nok, at dengodefe er den samme som Cando

Vil det sige, at jeg ikke skal tage det billede du sendte til mig for "gode varer"?! *L*

Var det fixet?!

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:07

Hehe... nej det er netop ikke fixet

Ok, der er et andet hoved på, men det er jo åbenbart normalt nu om dage

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 18:08

*LOL*...du siger du er 31, men ligner en på 19½ ..

Var det Ole, der byttede hovedet ud

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:08

Men det kunne da være sjovt at prøve at lave en anden baggrund på det eller et eller andet.
F.eks skygger og lyst osv.

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:13

Nej jeg holder mig bare godt

Kommentar
Fra : cando.dk

Dato : 13-07-05 18:14

Helt ærligt Creamygirl.
Syntes du virkelig jeg ligner en på 19½???

Nu håber jeg du står ved det, for jeg er begyndt at sige det når jeg tager i byen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-07-05 18:44

Det var ikke for at pine dig, at jeg ikke svarede med det samme. Havde dog lige et ærinde - og på den måde tjener DenGodeFe jo også lidt point

Tynde arme og tynde ben - ingen tatoo eller piercing (så vidt jeg kan se )
Dun på overlæben osv...Jep, du ser ung ud!!
Så den med 19½ holder stik - "på billeder i hvert fald"