/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Hvor skal man rejse til i Thailand
Fra : dux_delux
Vist : 489 gange
100 point
Dato : 12-07-05 23:49

Hej!
Min käreste, jeg & mine svigerforäldre tänker på at rejse til Thailand eller Malaysia näste Maj.

Er der nogle som kan anbefale steder at tage til som ikke er spoleret af tsunamin - har bounty strande & samtidigt muligheder for oplevelser.

Hvor & hvad var din bedste oplevelse? Fortäl - jeg er glädeligt nysgerrig efter at höre dine fantastiske rejsetips! Hvornår er der regntid (forhåbentlig ikke i Maj)

Alternativt andre fantastiske steder i Asien hvor der er varmt i Maj

Tusinde tak for sit svar!

/ Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 12-07-05 23:51

oh...by the way.... min käreste kite surfer - så gerne steder hvor det også bläser (kitesurfing - ser ud som at surfe på wakeboard med en faldskärm i liner over sig.. ;)

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 13-07-05 00:22

Hej Dux.
Gå ind på www.thailand.dk eller www.thailand.com (som dog er på engelsk). Der står alt muligt, både om områder, rejsetips og meget andet. Også omkring regntid. Jeg kan kun ønske jer en rigtig god tur.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 13-07-05 07:59

Hej Dux
Jeg har selv rejst meget, både i Thailand og Malaysia/Singapore, så jeg kan sagtens give dig nogle gode råd.
Når i rejser i maj ville jeg klart vælge Siam bugten(altså ikke Phuket siden, og denne bugt var overhovedet ikke berørt af Tsunamien), da der begynder at blive understrømme på Phuket siden på det tidspunkt.
I Siam bugten ville jeg vælge Ko Samui som udgangspunkt og så tage til småøerne derfra.
Du skriver ikke om i "rejser selv" eller tar charter, men vælg det første og benyt f.eks. C&C travel eller Jysk Rejsebureau til flybilletter og de første overnatninger, klar derefter selv,,,,det er let og der er meget at hjælpe imellem.
Har i tid så und jerselv en togtur med nattoget op til Chang Mai nordpå fra Bangkok,,,det er en oplevelse værd af de store!
Vær klar over at Malaysia er muslimsk, og ikke så "turistvenligt" som Thailand. Vi i til Malaysia er Tioman et besøg værd(Her blev South Pacific optaget)

Ellers meget godt at læse på de forskellige internetsider,,gå under google og søg Thailend eller på bestemte øer. Læs også på

http://www.backpacker.dk/magasinet/artikler/lande/asien/thailand.asp

der er mange gode råd og brevkasse med gode besvarelser.

God tur og spørg endelig
mvh steen

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 13-07-05 09:09

Hej Steen!

Genialt tip TAK! Selv vil jeg helst rejse rundt og se flere forskellige ting - men da "sviger" skal med (i anledning af 60års fösda) blir det nok at holde sig til ét område desvärre... Men jeg tager gerne mod alle tips - da vi samtidigt planlägger at bagpack´e på bryllupsrejse näste efterår ;)

Der er jo SÅ mange vidunderlige steder at välje imellem! Suk!

Supersommerhilsner
Dux

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-05 11:22

Hej igen

Med sviger på medfarten ville mit forslag til planlægning se således ud:
2-3 overnatninger i Bangkok
Fly til Ko Samui og indloger på Chaweng Beach, og så i løbet af ferien dage efterlade sviger og ta til Ko Phangan (et par timer med båd fra Samui,,,her afholder full moon party's, så for de lidt yngre end 60) nogle dage. Ko Samui er absolut også bounty sine steder, men også med ordnede forhold som passer til alle aldersgrupper.

PS----ved Jysk Rejsebureau kan du gratis få bogen "Østens seværdigheder", som er en rigtig appetitvækker.

mvh steen

Godkendelse af svar
Fra : dux_delux

Dato : 13-07-05 11:31

Hej Sten!

Du er värd ALLE mine point!
Definitivt noget jeg skal tjekke!
Tusinde tak & ha en skön sommer!

Dux

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 13-07-05 11:39

Selvtak Dux---og du siger bare til!
go' sommer og tur herfra åsse

steen

Kommentar
Fra : kylco

Dato : 21-07-05 07:56

Hej Dux.

Hvis I tager til Ko Samui, skal I tage ud til Zoo/Aquarium og gå ned langs stien. Der en strand hvor der er mange kite surfer og hvor det er muligt at leje udstyr. I andre kan se dyrene i Zoo.

http://www.samuiorchid.com/aquarium.html

Kylco

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-07-05 08:35

Perfekt! Så er jeg helt sikker på at jeg kan overtale käresten! ;)

Tusinde tak og ha en skön dag!
/ Dux

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 21-07-05 08:49

Jeg fandt også lige en site om kitesurf på KoSamui...hvis der var andre intresserede / Dux

http://www.kiteboardingasia.com/destinations-thailand-ko%20samui.php