/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
hva pokker hedder det spil ???
Fra : DavidP.
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 12-07-05 22:54

Jeg leder efter et gammelt arkade spil som man kunne finde på div. grillbarer for godt 15 år siden.
Det var noget med at man havde en lille edderkop eller mand der løb rundt langs skærmkanten, og en stor "dims" (et dyr eller lign.) der drønede rundt i midten. pointen var at man skulle køre ud fra kanten og lave en firkant som man sluttede igen et andet sted i kanten af skærmen, det blev man ved med indtil man tilsidst havde taget så mange procent af skærmbilledet som man nu skulle...
Jeg tror det hed "spider" men kan ikke finde noget som helst på nettet - er der nogen der har forstået nok af det jeg har forsøgt at forklare, til at kunne hjælpe mig med at finde det ???

Det ville hjælpe mig til at få noget nattesøvn
Davidp

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 12-07-05 23:02

fåk det spil husker jeg tydelig, men navnet er squ langt væk, så følger spændt udviklingen i denne tråd

Kommentar
Fra : DarkDeviL

Dato : 12-07-05 23:25

Jeg husker et spil fra min gamle spand med Windows 3.11, som minder lidt om det du siger...

Noget med man skal rykke rundt med en fluesmækker, og så banke edderkopper, og så kommer der på et tidspunkt en grøn edderkop, når man smækker den ud. Men jeg var lidt i tvivl om navnet på det spil jeg nævner, som jeg muligvis tror det kunne være.

Har snakket med min bror, og han siger det hedder "Fly". Det spil jeg nævner :)

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 12-07-05 23:28

det er også et godt spil... men det er ikke det
der er ikke nogen du skal tæve, man skal bare lave firkanter indtil man har en hvis orocentdel af skærmen dækket

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 12-07-05 23:28

det er også et godt spil... men det er ikke det
der er ikke nogen du skal tæve, man skal bare lave firkanter indtil man har en hvis procentdel af skærmen dækket!

Kommentar
Fra : DarkDeviL

Dato : 12-07-05 23:36

Okay. Synes bare at din bemærkning omkring det ønskede spil lød lidt ens med "Fly" ;)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-05 23:39

Min søn har et bud på at det spil hedder Xenox

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 23:51

Det var/er et spil der var indeholdt i win95 - Det findes i utallige varianter med dyr og med hoppende kugler/bolde.

Men jeg kan ikke komme i tanke om hvad det/de hedder.

Du starter med en firkant og løber på linien - derefter skal du komme til den modsatte side uden at ramme det der bevæger sig i firkanten.
Efterhånden som du klarer et level bliver der flere og flere der løber rundt i firkanten.
Normalt skulle du "stjæle" 75% af en firkant for at gå videre.

Husker jeg forkert ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-07-05 23:53

et lyder jo helt som om det var en variant af : sænke slagskibe

Kommentar
Fra : den_nysgerrige

Dato : 12-07-05 23:57

refi er inde på det rigtige husker det også nu. Man skulle forsøge at spærre edderkoppen inde, så man kunne få dække x antal % for at komme videre til næste level.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 00:03

Ja edderkop eller andet.
Det var vist kun en prik min bevægede op ned højre venstre - det behøvede ikke være en lige linie man måtte blot ikke ramme det der bevægede sig.

En variant hedder (såvidt jeg husker) bouncing ball eller noget lignende.
En anden muligvis animal farm

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-05 08:06

hejsa.

det jeg havde engang hed "STYX" det er dog ikke så avanceret så man styrer en ederkop, men bare en prik...

Her er link, til en hj.side samt download:
http://www.digger.org/styx/

Håber det kan bruges

Lyhne1

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 13-07-05 09:47

Hej Davidp

Dette er en side med mange nye & gamle spil www.supersjov.dk
Det kan være du kan være heldig at finde det her?

Held og lykke
Rascha

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-07-05 10:19

Ikke med uhyre og mand, men med streger og bolde
Det hed JezzBall og fungerede på samme måde
Det kan downloades mange steder gratis ved at google på navnet

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-07-05 10:46

Det eksistere også som spil på Sony/Ericsson mobiltelefoner og hedder ERIX. Det er dog en prik du styrer, og dem inde på "banen" er små kugler.
Jeg har i øvrigt tidligere, her på Kandu, efterlyst det, dog uden held.

MVH

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 13-07-05 12:13

Hej Lyhne...og jer andre

Det er det rigtige spil... bare ikke SÅ gammelt jeg har spillet det med væsentlig pænere grafik - og så vidt jeg husker en edderkop man styrede rundt. Men hvis der ikke er nogen der kender til en hjemmeside med en nyere version godkender jeg dit svar... giver det lige nogle timer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 12:26
Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 13-07-05 12:38

De ser også gode ud - det er bare ikke det spil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 12:59

Endnu en variation - der er hundreder

http://www.voodoofiles.com/17822

Godkendelse af svar
Fra : DavidP.

Dato : 13-07-05 22:51

Tak for svaret lyhne1.

det var jo det spil men - desværre ikke som jeg husker det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 22:55

Kunne være hukommelsen også er blevet gammel

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 13-07-05 23:24

hehe... hukommelsen er helt sikkert ikke i top... og det link du sendte - send det ikke til flere. Da jeg downloadede fik jeg virus warning og da jeg indstallerede gik min com i ged (kunne ikke gå på nettet og programmer stoppede)... har løst det igen - men lidt pres

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-07-05 23:31

Ups - hvilket link snakker du om.

Jeg må da indrømme ar jeg ikke har prøvet spillene - blot været på siden.

Håber da dit virusprogram stoppede den.

Ellers husk altid at scanne downloade filer inden udpakning.