/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Habana tuning
Fra : spooff
Vist : 483 gange
100 point
Dato : 12-07-05 22:07

Har fået monteret Polini 70ccm Sport cyl. og Speed Control vario. Min Dell Orto PHBN passer ikke på indsugningsstudsen og elchokereren heller ikke, surt. (må lede på nettet).Spørgsmålet er hvilken (ca) størrelse dysen skal have til den originale Keihin 12mm karburator??

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 12-07-05 22:33

vil gætte på 98 - 112

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 13-07-05 12:27

Lyder det ikke lidt voldsomt? Ville mere tro at det var 78-90 ca.??

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 12:34
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-07-05 20:23

Jeg syntes nu også det lyder voldsomt, men i alle tilfælde tror jeg, uanset dyse, at dit tunsæt sætter sig, altså en varmesætning af stempelet, med din lille karburator.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 20:37

Kører du med tun, vil foreslå, at skifte oliedysen ud med en større, eller brug olie i benzin, da det forebygger "HEDESLAG" fastbrændte stempeler......

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 13-07-05 21:18

Det er jo oose meningen at min DellOrto sskal på! Mangler en el-choker og en indsugning som passer til den.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 13-07-05 21:19

Øh hvor meget olie skal der bruges??

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 13-07-05 22:57

Der skal ikke efter min og mange andres mening bruges extra olie, det forhindre ikke at stempelet udvider og sætter/river sig, tværdimod.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 13-07-05 23:33

Man skulle tro du var gammel knallertforhandler, der gerne ville have en knallert "syn" tiderne skifter, der er ikke en knallertforhandler i DK, der ikke siger, kom "ikke" extra olie i tamken, men nu snakker vi vist nok om en tunet knallert. Den skal vel heller ikke køres til.......
Der slides mere på en motor, der render med 10-15000 omdrejninger, mere end en der kører, som lovlig, 4500-7000,,,,,kunne aldrig anbefale at man, ikke ville køre med extra oile, kører du med tun, og vil dækkes af garanti, får du et SPØRGSMÅL, fik den nok olie, ellers er det Mostrups vejviser, eller håbe på, at politiet sælger genbrug, til racerbanebrug, hvor du så også får at vide, giv den lidt extra olie.
Kører du bil, der skal have 98 oktan, så kører du heller ikke på 86 oktan,m bly i, som man kunne købe i gamle dage, så kører du sgu kun en tur med sømmet i bund,,,,,,,,,,,,,,, ny motor, har været flere køreture igennem,
Hvad skal vi ellers med DSB de kører trods alt kun på "stinkende diesel"...............

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-07-05 00:34

Jo der er masser af knallertforhandlere, og tun specialister der siger: Kom ikke extra olie i
Det var netop i gl. dage man sage: Put en sjat extra i
Men det gør man ikke mere af rigtig mange grunde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 14-07-05 02:09

Håber du køber en fabriks ny bil,,,,,,,,,,,, må kun køre 90 oktan, du brænder motoren af, og siger, UPS har kørt på DK 95 oktan,,,,,så er der s-- noget galt, alt afhængig af alderen på bilen,,,NY,,,,,,,men det er dig der skal bevise det blyfrit eller ej.
Du får ikke en formel 1 vogn med ZIIIIIIIIIIIIIIIPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPpp
ups, det var KUN et dæksyn, til at inrømme noget som helst,,,,, og hvad skulle den extra KOP olie, egentlig gøre skade for,jeg tror de har fanget dem der fyrede araibien af i/////// eller var det nu ´hans far, som var Diriktør af CIA ,,,,,, ikke en SKID,,,,,,med mindre der er tale om amerikansk olie/snakeolie/lattergas/whisky, på DK kaldet petrolium,,,, som også er temmeligt dyrt at fyre med, men det er sikkert en anden US,///////Bill Gates,, i hellere vil handle med,,,,,
så ville jeg, med mange andre, gerne vide, hvorfor, der ikke er en / 1 forhandler, der vil give garanti, på motor og lignende, hvis du skifter originale? dele ud med andre, og så er der tale om at der ændres på motor,,,,,,jeg kan se du er gammel maskinmester,,,,,,,,,,, godt jeg ikke har lært min viden af dig,,,,,,,,,,,, så havde jeg ikke råd til at betale min egen leje,,,,,,,,,,, tænk nyt,,,,,,,,,,,,,du kan heller ikke købe en 50/80-90/10 olie mere, det slider for meget på motoren,, med mindre du vil betale prisen
Jeg har altid, og gør det til stadighed kørt med blanding i benzinen,,,,, netop pågrund af pumpen/US/Q8 måske løb tør.
DETTE SKULLE IKKE TAGES SOM ET ANGREB PÅ ovennævtes scooter ELLER LIGNENDE, STOPPER MAD GARANTI, UDEN FOR MIN DØR
Nu skal katten slåes af tøndennnnnnnnn
G NAT

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 01-09-05 19:25

Tak for svaret pallebhansen.