/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Godt alternativ til bilbasen mangles?
Fra : martinussen
Vist : 818 gange
50 point
Dato : 12-07-05 20:51

Hej

Efter bilbasen.dk er begyndt at kræve penge for brug af deres site, forsvinder kunderne nok lige så stille. De klager over de ikke har råd til at få det til at køre rundt, selvom de har tjent 621.250 kr. på de forhandler biler der ligger derinde + banner + privat som køber ekstra fremhævet annonce + hvad forhandlerne giver pr. måned.

Men hvad skal vi så begynde at bruge?

Dba.dk er jo ikke lige frem billigere, og guloggratis er ikke godt til biler, papkassen er for dårlig opbygget.. Nogle alternativ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:03

Et lille modspørgsmål.......

Hvorfor skal ALT være gratis - det er da en mærkelig mentalitet.
Den smule det koster kan du sikkert sagtens lægge på bilens pris.
Hvis man vil bruge andre folks arbejdskraft må man da betale for den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:06

Er du forøvrigt ikke selv igang med at lave noget tilsvarende?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:08

Får jeg point hvis jeg svare, refi?

hehe, ej, det er heller ikk det store problem for mig de 40 kr. det koster, men ved andre heller vil bruge gratis sites. Alt er da heller ikk gratis, men det ser jo ud til de tjene lidt i forvejen, der problemet ligger.. Bliver det næste vi skal betale 2 kr. for hver gang vi søger på google.dk?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:09

#refi, nej, jeg vil ikke konkurrene med nogle af bil-baserne, jeg hjælper bare private med at tage gode billeder og lægge deres biler på nettet. Så derfor er jeg jo lidt ude efter at finde ud af hvor interesseret købere er på vej hen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 21:18

Tja - det er vist morsomste jeg har set længe.

En udgiftklager som selv vil tjene penge ved.............................at hæve udgiften.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:23

Syg humor, Eyvind, men der er forskel på om det er sælger eller køber der betaler udgiften.

Men hold dig venligst væk fra spørgsmålet, hvis du ikke har noget relavant at sige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:25

Gratismentaliteten breder sig

Jeg ville da godt give dig et par point for modspørgsmålet (nu har du jo lige givet mig i et andet spørgsmål ) .

Men hvorfor så ikke bare lave din egen hjemmeside og lægge tingene der - så behøver du da blot at promovere for siden.

Laver du det helt rigtige er det jo dig køberne er på vej til........

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:29

Ja, kan du have ret i. Point'erne er lige meget.. Men har ikke tid til at bygge et nyt site op, for ved godt det tager lang tid..!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 21:30

Det kan da godt være min kommentar er ubehagelig - men vist ikke irrelevant.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-05 21:40

Du kan nu hurtig lave en side til at sælge lidt på - det behøver jo ikke i første omgang at være det vilde.

Tværtimod kan det være en fordel at folk der kommer på siden kan se at der sker lidt af og til.

Du finder ikke nogen gratissider hvor du kan sælge biler uden at det koster - det er logik

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:44

Tak for svaret refi. Tror bare jeg venter og ser om der bliver ved med at være mange besøgende på bilbasen.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-07-05 21:47

Selv tak - men vent nu ikke for længe - så er der bare en anden der stjæler ideen.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:49

Ja, snakker du stadig om jeg skal starte et site til at ligge biler til salg, eller?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-07-05 21:52

Fra Bilbasen/forum
Citat
Hallo!!! 40 kroner for ½ år gratis kontaktoplysninger og fri adgang til Deres artikeldatabase med artikler og biltests fra
Bil Markedet, Bil Revyen, Bil Magasinet, Brugt Revyen og Årets Biler. Det er efter min mening slet ikke unfair. Husk på at mange blade/magasiner i dag koster over 40 kroner.

Men der kan snart ikke være flere reklamer på den side.

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 12-07-05 21:54

Nej, det er helt vildt hvad de har af reklamer..