/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Formater HHD ved udskriftning af bundkor~
Fra : Loewe32
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 12-07-05 20:48

HEJ

Jeg vil lige høre om det kan passe at man skal formater sin HHD når jeg evt. skal have
skriftet mit bundkort + Cpu + ram?
Da jeg ikke vil slette de ting jeg har på min computeren nu.

Jeg køre med XP og det bundkort jeg har nu er et Ecs K7S5A og jeg har kigget på et
ASUS A8V Delux.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 12-07-05 21:06

Hvis der er væsentlige ændringer på dit nye motherbord - kan det blive nødvendigt med en formatering.
Dog er det kun styresystemet som evt. ikke kan køre på det nye uden at være indstalleret forfra. Men den gamle HD kan køre som slave og så kan filer og dokumenter "genbruges"
Programmer kan ikke umiddelbart føres over.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 12-07-05 21:21

Jeg ved nu ikke om du skal formatere, men har da hørt at XP vil registere at OS "ikke sidder i den maskine, som den var installeret på', vil den nok komme op med en besked om at du skal indtaste en ny registreringsnøglen. Den kan du få gennem support hos Microsoft ved at oplyse din nuværende.

Godkendelse af svar
Fra : Loewe32

Dato : 18-07-05 17:24

Tak for svaret Eyvind.