/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hvad er det?
Fra : Pornsim
Vist : 400 gange
22 point
Dato : 12-07-05 20:36

Hej, min scooter gider ikke at give gnist, så jeg har ligget og rodet lidt med den, og så fandt jeg en boks i siden, den hvor tændhættens kabel går fra.. hvad hedder den boks og hvor kan man købe sådan en ny henne, er det CDI´en eller tændspolen eller....?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-05 20:53

Ja det er CDIèn
Feks. THansen
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 12-07-05 20:59

ok mange tak..

Men hvor sidder pickuppen og tændspolen?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-07-05 21:34

På den anden side af motoren bag et skjold eller dæksel, modsatte side af hvor varioen/koblingen sidder.
Altså på den ene side af knallerten sidder varioen på krumtapakselen, på den anden side af knallerten sidder tænding og udenom svinghjulet som også sidder på krumtapakselen.
Man skal have en aftrækker for at trække svinghjulet af, så sidder delene der inde.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 12-07-05 22:11

Okay, er den let at få ud, altså pickuppen og tændspolen.. Vil det sige at jeg skal skrue blæserhjul af og sådan for at komme ind til de dele?

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 13-07-05 13:26

.. kan CDI´en også være brændt af, og hvordan kan jeg tjekke det?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 22 point
Dato : 13-07-05 20:13

Ja, hele enheden med spoler, er let nok at få af, når man har skruet blæserhus og møtrik af svinghjulet, problemet er bare at få møtrikken af (Bedst med luftnøgle) og ligeledes svært at få svinghjulet af, det kræver en aftrækker.
Så det er langt nemmest for et knallertværksted, og så kan de måle hvor fejlen ligger: Pickup eller ledningsnet er mit gæt, men kan også være tændspole eller CDIèn, eller tændingslås.
Du har vel ikke sat scooterarlarm på i frontskjoldet, så en ledning er frakoblet.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Pornsim

Dato : 14-07-05 23:17

Nej det har jeg ikke.. men jeg har fået en mekaniker til at kikke på den, han var meget flink og gjorde det gratis. han sagde at det ikke var, CDI, tændrør, tændhætte, tændhættens kabel, cpi eller start relæet. Så du er nok inde på det rigtige, jeg satser på at få den lavt ved en af mine venners far.. Så sparer jeg forhåbentligt også nogle penge, Men tak for hjælpen indtil videre, det kan være at jeg får brug for den senere, så jeg lukker ikke lige spørgsmålet endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Pornsim

Dato : 06-09-05 17:18

Tak for svaret pallebhansen.