/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Enhedshåndteringen virker ikke!!!
Fra : Zwam
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 12-07-05 14:00

Hej

Jeg har haft lidt problemer med mit Norton Antivirus 2005 og nu har jeg så afinstalleret det, men det er medført at lyden ikke virker og når jeg går ind i enhedshåndteringen bliver der ikke vist noget! Det samme er tilfældet for egenskaber for netværkssteder. Mit netværk virker dog men jeg kan ikke konfigurere det nogen steder.

Jeg vil helst undgå at skulle geninstallere xp, så håber i har nogen andre ideer til hvordan jeg kan få det til at virke igen.

Takker
David

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 14:02

Prøv at bruge systemgendannelse.

Kommentar
Fra : carsten.jonassen

Dato : 12-07-05 14:19

Måske er der virus. Prøv et andet antivirusprogram. AVG (Anti-virus Grishoft) virker godt og det er gratis. Det kan downloades fra den tjekkiske hjemmeside eller installeres fra CD-rom, "Komputer for alle".

Kommentar
Fra : farmerib2

Dato : 12-07-05 15:55

Du behøver ikke nødvendigvis at formatere for at geninstallere windows. Du sætter din windows cd i og genstarter computeren (husk lige at sætte din bios til at starte fra cd som det første...). Du beder windows om at starte install processen. Du vil først få mulighed for at installere eller reperare dit windows. Der vælger du IKKE reperar!! IKKE... Du beder den om at installere og vælger den harddisk som dit windows ligger på.
Går videre i processen og først når næste gang for du nemlig mulighed for at formatere eller reperare dit windows på den harddisk. Så installere den lige windows igen oven på den gamle uden at slette noget!

\knap

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 12-07-05 16:07

Det lyder som om du har været inde og stoppe nogle tjenester,prøv at gå ind i tjenester og tjek om disse to tjenester kører(Netværksforbindelser og COM+-systemprogram-start type Automatisk)vis de er stopper start dem (Satrt type Automatisk)genstart pc'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-07-05 16:10

dobbelt klik på dem>starttype

Kommentar
Fra : Zwam

Dato : 13-07-05 13:08

Hej Manse9933!

Jeg havde godt lidt på fornemmelsen at det havde noget med tjenesterne at gøre. Jeg kunne nemlig ikke starte min computer ordenlig efter Norton Anti-virus havde fucked det op, så havde stoppet en del tjenester for at få den til at starte.

Det var de to tjenester du snakkede om (+et par andre som jeg også var nødt til at starte , så nu virker det igen...

Takker... og også tak til jer andre!

David

Godkendelse af svar
Fra : Zwam

Dato : 13-07-05 13:10

Tak for svaret Manse9933.