/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Spille mellem 2 pc'er
Fra : boro23
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 11-07-05 21:11

Mine børn ønsker at spille mod hinanden på deres pc'er (ikke via internet). Hvordan forbinder jeg pc'erne og hvad skal jeg bruge? Begge pc'er har netkort og win Xp intalleret, jeg har også en rulle netkabel (utp/RJ45) liggende, kan det bruges? Den ene pc har printer installeret, kan den anden pc bruge printeren i samme kabel?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 21:30

Begge PC kan bruge samme printer når værtscomputeren er tændt - ellers skal den være netprinter.
Ja du kan bruge kablet, men den ene comp skal have et krydset kabel til sidst.

comp..netkort..blødt kabel..vægdåse..utp/RJ45..vægdåse..krydset kabel..netkort..comp

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 21:34
Kommentar
Fra : boro23

Dato : 11-07-05 21:39

Hej eyvind
Hvad er blødt kabel/ krydset kabel. Er det ikke nok at forbinde pc'erne med et specielt kabel uden vægdåser m.m.?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 21:58

patchkabel er det bløde kabel.
der er lige kabler og krydsede kabler.
fra netkort til netkort skal bestemte ledninger i stikket i den ene ende bytte plads som kaldes krydset.
Jo da, men det er lidt sværere at sætte de hårde kabler ind i stikket, men man kan godt.

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 11-07-05 22:08

Skal jeg forstå det sådan, at hvis jeg køber et krydset kabel med stik i begge ender, og bruger de eksisterende netkort i pc'erne kan børnene spille sammen, samt bruge printeren på begge pc'er, når pc 1 er tændt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 22:17

Ja det kan man - men comp skal lige sættes op til at gøre det.
Hvilket styresystem har du på de to comp.

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 11-07-05 22:33

Win xp. Jeg køber mig et krydset kabel i morgen og forsøger mig, vi snakkes ved i morgen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-05 22:38

Ok - og der er en fin vejledning i Xp til det du vil lave.
søg i hjælp og skriv netværk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-05 00:13

Bare følg guiden der er i Xp - Opret et mindre hjemme og kontor netværk - og vælg kun netværk og ikke internet.

Undskyld Eyvind at jeg blander mig, da jeg kan se du faktisk havde svaret på det hele.

Fijala

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-05 07:56

Det er da ok Fijala - så det hele kommer med.

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 12-07-05 22:33

Tak for svaret Eyvind. Det virker sgu