/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP installation
Fra : metalfaust
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 11-07-05 11:49

Hvordan bærer man sig helt konkret ad med at installere Win XP forfra, dvs. ikke ovenpå den allerede eksisterende version, men således at alt på PC'en slettes? Jeg har forresten mistet omslaget og kan ikke lære to af ciffrene/bogstaverne i koden på cd-key'en... Hvordan løser jeg de to problemer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 11:51

Du lægger cden i og følger anvisningen

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 11-07-05 11:57

Som Refi foreslår, og når den beder om formattering så lad den gøre det, så kan du tage cd ud lige efter og begynde forfra med at indlæse XP - god fornøjelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-07-05 11:59

Nemlig - det er meget nemmere end at sidde her og remse op.

Der er en udmærker guide indbygget i XP CDen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-07-05 12:13

og der ligger en udmærket guide her: (hvis jeg må prale lidt )
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 12:14
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-05 12:14

Du er nok hurtig hcma......................

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 60 point
Dato : 11-07-05 12:17

vedr. din cd-key:
download dette lille program (Everest - version 1.51; nyeste udgave har IKKE denne mulighed)
Installer det -> Åbn det -> klik på Operativ System -> Operativ System og så får du de oplysninger vedr. cd-key o.s.v. du mangler.
http://www.hcma.dk/uploads_kandu/jjbrykandu.htm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-07-05 12:21

Eyvind >> jeg kunne rent tilfældigvis huske linket uden at slå det op

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 11-07-05 12:22

Ok, tak for de hurtige svar allesammen, men hvorledes med koderne. Jeg har ikke noget omslag og kan ikke læse koden på selve cd-rom'en...

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 11-07-05 12:28

metalfaust@ koderne kan vi ikke hjælpe dig med, der skal du have fat i en crack ekspert......

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 11-07-05 12:36

Det er jo rimelig crap så, da jeg jo så ikke kan geninstallere noget... Kan jeg gå ud og købe en ny CD/evt. låne en andens CD, eller skal jeg altid bruge samme CD?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-07-05 12:37

metalfaust >> se kommentar: 11-07-05 12:17

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 11-07-05 12:45

Aaaah... jeg prøver mig frem.

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 11-07-05 13:23

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 11-07-05 13:33

har lige ændret linket til den gamle version af Everest
http://www.hcma.dk/uploads_kandu/kandu_dk.htm

Kommentar
Fra : metalfaust

Dato : 30-07-05 01:41

HCMA... jeg har to XP-cder der muligvis er uoriginale. Efter en scanning af OS med Everest kan jeg se, at jeg får den samme product key begge gane. Jeg går ud fra, at det er fordi Everst scanner mit OS for nøgle og ikke CDerne. Nu er det imidlertid sådan at jeg IKKE har den CD som jeg i tidernes morgen installerede fra. Hvordan løses det problem?