/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Film
Fra : jangchr
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 11-07-05 05:21

Jeg har taget en boksekamp ned fra nettet,men den er i 3 dele + en bat fil som jeg regne med er lyden og de 3 andre er avi.Manden jeg har fået den af skrive at han har splittet den op med et program der hedder MaxSplitter og den kan man også samle den med igen,jeg har taget programmet ned,men når jeg prøver gøre det skriver den at der er error og noget med bitrate og den afbryder,er der et andet program der er nemmer at arbejde med der kan gøre det samme som MaxSplitter.Og det må gerne være gratis

PS: Der er ikke noget i vejen med avi filerne man kan godt se dem hver for sig men uden lyd

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-05 06:52

Det er altid bedst at samle filerne med samme program som de er splittet med, så hold dig til Maxsplitter.
Måske er problemet bare du ikke starter Maxsplitter på den rigtige fil, eller batfilen, ihver-tilfælde skal alle filerne ligge i det samme bibliotek, og en af dem er startfil for Maxsplitter.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 200 point
Dato : 11-07-05 09:54

Haløjsa Jeg har lige lavet et forsøg med at splitte en mpg file i 3 og så samle den igen. Når filen er splittet er der 5 filer, filmdelene med extension ,001, 002, 003, et fil med extension bat, og en infofil med extension mxs, hvis du ikke har infofilen, kan du ikke merge fildelene sammen igen. Det er infofilen du skal loade ind i programmet. Jeg har lavet forsøget med version 1.53, og det fungerer OK. Hvis du har bat-filen som du skriver, skulle man kunne dobbeltklikke på denne, så samler den selv de enkelte dele. Jeg går ud fra at alle filerne skal ligge i samme folder.
Du kunne jo selvfølgelig selv have fundet ud af dette, hvis du havde besøgt programmets hjemmeside, og kigget i deres FAQ.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-07-05 13:40

Jeps.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-07-05 15:07

Til Brassovitski
Hvis du så hvad tid jeg skrev ind,det var ret tidligt og jeg skulle til at på arbejde,så jeg håbede at der var nogle svar når jeg kom hjem.Men ok jeg vil prøve det du skriver,og der er ingen infofil

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 11-07-05 16:18

Tak for svaret Brassovitski.
Men kan du så fortælle mig om man kan lave en avi-fil om til en video-cd eller super video-cd så man se det på en dvd-afspiller

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 11-07-05 17:38

Du behøver ikke at svare på det sidste spørgsmål,det har jeg fundet ud af (nero gør det selv)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-07-05 21:15

Hej jangchr
Det var rarat at kunne hjælpe, her et andet lille tip.
MicroSoft har faktisk et program på deres downloadside, det hedder "Windows media encoder", det er faktisk et smart lille og nyttigt program.
Download det her: http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx