/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tequila Bum bum
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 2199 gange
10 point
Dato : 11-07-05 01:41

Hej..

Nogle der ved hvad en "Tequila Bum bum" går ud på?

Mvh Simon

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-05 02:01

http://www.drinksdatabasen.dk/drinks/tequila_bum_bum/

2 cl tequila
sprite

Man tager et shotglas med tequilaen i og hælder derefter spriten op i, til ca. ½ under kanten af glasset.
Så tager man en bordskåner og ligger oven på glasset, og så banker man glasset med bordskåneren ned på et bord 3 gange så spriten skummer og sitrer vildt, så fjerner man bordskåneren hurtigt og drikker det i en tår. Det går lige til hjernen :D

Go' fornøjelse!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-07-05 06:48

hehe, fedt link Ans - men jeg kan nu godt lide Lasses kommentar, som fortæller hvordan en tequila bum bum serveres i Ålborg

"lasse" skriver d. 30/12 - 2004:
Citat
Det er ikke en rigtig tequila bum bum!!! Ved den rigtige får man et skud tequila, ligesom normalt, når man så har drukket det, får man et slag med en sneskovl af en dørmand, på den motorcykelhjelm man har på hovedet! Det er den aalborgensiske måde!!!

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 11-07-05 09:51

I "gamle" dage gjorde vi det med fodboldhjelme (Amerikansk fodbold) man tog et tequila shot blandet med Champagne (Sprite er studenterversionen) ind i munden og så knaldede man hovederne sammen før man sank sin drink.

OBS OBS OBS Denne version anbefales ikke til brug uden hjelm

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 26-07-05 16:59

Det er da en tequila headbanger i give opskriften på. ;)
Og dog, måske. Den opskrift der referreres til, ville jeg jo kalde for en tequila slammer.
Måske bum bum dækker over alt tequila der får slag.