/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
fra egen brønd til kommunalt vand
Fra : CCjunior
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 10-07-05 17:25

hvad koster det ca at få lagt kommunalt vand ind ?? i dette tilfælde er det Galten kommune..
jeg ved godt at prisen svinger, men det er også bare en ca pris..

Junior

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 10-07-05 17:31

På landet kan det ligge mellem 35.000-60.000 kr.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-07-05 17:40

Det kommer jo helt an på, hvor langt der evt. skal graves vandledninger ned (der er jo forskel om du bor 10 meter eller 2 kilometer fra en vandledning du kan kobles på., og hvad tilslutningsafgiften er.

For 18 år siden gav jeg og tre naboer tilsammen ca 100000 for at få gravet 1,5 km vandledning ned (rør+ arbejdsløn til entreprenør som skal være autoriseret, da vandværket ellers vil kræve garanti af dig selv for at rørene kan holde).
Og der oveni kom så tilslutningsafgiften på ca 5000,- pr husstand.

mvh dova

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 10-07-05 20:08

Hvis du gerne vil have fra offentlig vandværk skal de levere det til dit skel. Men du skal selv betale for ledningen derfra og så til huset. Prisen er ca 35.000 (fritidslandbrug ) for tilslutningen. Men prøv at spørge på kommunens tekniske forvaltning.
mvh.
Niels

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 10-07-05 23:38

Hej CCjunior.

Et godt bud ligger på omkring 40.000 kr alt inclusive.
--------------------------------------
Du kan selv læse mere her: http://www.galtenvandvaerk.dk/

eller evt kontakte vandværket og høre en pris i lige netop din situation.
-----------------------------------------
Held og lykke med det
<\\Benny

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 11-07-05 08:39

Tak for svaret bennymanden.

det var sq lige i øjet..
også tak til jer andre