/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Til pallebhansen...
Fra : neccc
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 09-07-05 23:12

Hejsa

grunden til at jeg stiller spøgsmålet til dig, er fordi jeg kan se du har godt styr på det med knallerter, jeg bruger også meget af min fritid, på knallerter, og synes også jeg har rimdelig styr på det, mit problem er at jeg har en tomos a35, som jeg virkelig har problemer med, den er ikke glad for at holde i tomgang, med mindre den får chocker, har renset kaburatoren, nogle gange, har checket alle pakninger, uden held så fik jeg fat i en anden motor, men der har jeg samme problem, men det skal så siges at kaboratoren og cylender + top, er det samme, så jeg tror fejlen ligger der, men hvad vil du skyde på der er galt, kunne det være membran pladerne?? skal også siges der er sat en større dysse i tror det er fordi, ham der har haft den før har haft samme problem...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-07-05 00:09

Hmm.. Så hvis nu jeg havde et forslag, så skulle jeg bare lade være med at svare ?

Underlig måde at stille spørgsmål på.. Ubrugeligt for andre end dig selv (og måske dig selv også?), hele idéen bag kandu.dk ryger jo i vasken når folk kalder sine spørgsmål noget i stil med dit, idet det bliver umuligt at søge efter et bestemt spørgsmål...

Men det er nok rigtigt, Palle er 100% sikkert den eneste der har et forslag til dit problem, uden tvivl faktisk... (Ironi kan være anvendt.)

Kommentar
Fra : neccc

Dato : 10-07-05 09:54

Hey Jon

kan man rette i teksten, hvis man gerne vil det???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-07-05 10:26

Nej det kan du ikke.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 10-07-05 20:27

Det kan være tomgangsdysen der er stoppet, hvis den har stået stille i mange måneder med benzin i kárburatoren. Den blyfri benzin giver nogle aflejringer.
nilsg

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-05 18:42

Jeg ved ikke hvorfor jeg har overset dit spørgsmål, men du har måske fået styr på det.
Men fejlmuligheder er efter min mening disse:
1. Du har ikke renset karburatoren godt nok, altså skruet luftskruen/tomgangsskruen ud og trykluftblæse alle huller, også dem der er i indsugningsmundingstrakten. Husk at grundinstillingen for skruen er 1 1/2 omg. ud. Husk også at blæs gennem tomgangsdysen.
2. Tjek pakninger også den der ligger under membranen.
3. Der kan også være utæthed ved simmerringene på krumtapakselen.
VH Palle Hansen