/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Hvordan finder jeg m2 på en Acad tegning~
Fra : Rodrigo
Vist : 3025 gange
40 point
Dato : 07-10-02 00:58

Hej!
Hvordan udpeger/finder man m2 i en givet tegning. Evt. et værelse på en hus plan.

Findes der en en gratis dansk "tips og triks" side om acad på nettet et sted?

Mvh.
Morten

Accepteret svar
Fra : meiland

Modtaget 40 point
Dato : 07-10-02 08:40

Hej Morten !

Arealer finder du med kommandoen area. Her kan du udpege hjørnerne af det værelse du skal opmåle, men husk at resultatet kommer i den enhed som du tegner i. Eksempel: Værelset er 3000*4000mm areal er 12000000mm² = 12m².

Danske sites: www.cadforum.dk og www.cad-info.dk

/Meiland

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 14:43

Tools > Inquiry > Area

marker de 4 punkter

Rodrigo.news@kandu.dk writes:
>Hej!
>Hvordan udpeger/finder man m2 i en givet tegning. Evt. et værelse på en
>hus plan.
>
>Findes der en en gratis dansk "tips og triks" side om acad på nettet et
>sted?
>
>Mvh.
>Morten
>
>--
>Leveret af:
>http://www.kandu.dk/
>"Vejen til en hurtig løsning"
>

Med venlig hilsen
Klaus Villumsen
Rodrigo.news@kandu.dk writes:
Hej!
Hvordan udpeger/finder man m2 i en givet tegning. Evt. et værelse på en
hus plan.

Findes der en en gratis dansk "tips og triks" side om acad på nettet et
sted?

Mvh.
Morten

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"

Med venlig hilsen
Klaus Villumsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 20:24

Hi.

"Klaus Villumsen" <klaus_villumsen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
news:fc.0073fb6b048b97323b9aca0040ef42b9.48b9771@net.dialog.dk...
> Tools > Inquiry > Area
>
> marker de 4 punkter

Nemlig, og værdien kan altid hentes i systemvariablen "area" med eks Lisp. Man
kan også angive hvert af de 4 punkter, med værdien af assoc 10 i f.eks en punkt
entity og derved angive en dymnamisk areal opregning så arealet af kvadrat
tegneenheder er sikkert smart, blot man ikke skal beregne arealet af en rampe og
gør det direkte oppefra ,så projekteringen af punkterne måske giver et for lavt
areal ;))
P.C.
http://www.designcommunity.com/discussion/22460.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 14:42

In article <fc.0073fb6b048b97323b9aca0040ef42b9.48b9771@net.dialog.dk>,
klaus_villumsen@net.dialog.dk says...
> Tools > Inquiry > Area
>
> marker de 4 punkter
>
> Rodrigo.news@kandu.dk writes:

For svært & upræcist, såfremt formen er anderledes en blot retangulær.
Brug istedet BHATCH til at lave en lukket boundary (polyline), via REGION kommandoen laves
"Last" objekt dvs. polylinien om til en region, der herefter kan listes, sådan.

--
Best regards

Lars Sandberg
IMAGINiT Denmark / TechSolution

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-10-02 15:39

Det er ikke nødvendigt at ændre polylinien til en region. LIST kommadoen
brugt på en polylinie, angiver også arealet.
Det er lidt lettere bare at bruge BOUNDARY kommandoen og derefter LIST

Vh Freddy

"Lars Sandberg" <ls@no_email.dk> wrote in message
news:MPG.1810f3a488c6e21d9896fc@news.inet.tele.dk...
> In article <fc.0073fb6b048b97323b9aca0040ef42b9.48b9771@net.dialog.dk>,
> klaus_villumsen@net.dialog.dk says...
> > Tools > Inquiry > Area
> >
> > marker de 4 punkter
> >
> > Rodrigo.news@kandu.dk writes:
>
> For svært & upræcist, såfremt formen er anderledes en blot retangulær.
> Brug istedet BHATCH til at lave en lukket boundary (polyline), via REGION
kommandoen laves
> "Last" objekt dvs. polylinien om til en region, der herefter kan listes,
sådan.
>
> --
> Best regards
>
> Lars Sandberg
> IMAGINiT Denmark / TechSolution

Kommentar
Fra : ybsil

Dato : 24-03-04 14:48

Areakommandoen kan også bruges på andet end rektangler, start med at markere et hjørne og marker derefter hjørner som skulle du tegne an polyline og slut hvor du startede.

mvh ybsil