/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med at åbne JavaScript-vinduer
Fra : kettedk
Vist : 1093 gange
400 point
Dato : 09-07-05 19:35

Jeg har et lille problem når jeg skal åbne nogle sider i et javascript-vindue..
F.eks. på NetStationen, når jeg klikker på en knap, der hedder "Shop", sker der ikke
en pind.. Når jeg holder musen over knappen, står der nede i status-linjen:

javascript:void(0)

På min fars computer virker det fint, men hvorfor virker det ikke hos mig??

//Kettedk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-07-05 19:47

- og lige en ting til... Jeg har lige downloadet Microsoft Virtual Machine, for
at NetStationen kører bedre.. men det er langsomt, når jeg rykker rundt med
min figur på skærmen!! Det var Sun Java ikke! Hvorfor??

//Kettedk

Accepteret svar
Fra : Boom.dk

Modtaget 400 point
Dato : 09-07-05 22:13

Jeg vil da mene at Sun Java er bedre end VM... Har du en popop blocker? Prøv evt. at holde CTRL når du klikker.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-07-05 22:44

Jeg har prøvet at holde Ctrl nede, men det hjælper ikke, og har prøvet at deaktivere
Norton Internet Security og popup-blocker uden resultat...

//Kettedk

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 09-07-05 23:14

Måske har det noget med IEs opsætning at gøre... Nu bruger jeg godt nok ikke self IE til daglig men prøv at gå op i Funktioner > Internetindstillinger og tryk på tabben Avanceret og tryk Gendan standarder...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-05 00:29

pop-up stopper eller firewall indstillinger
hvis du ikke kan override popups med ctrl så måske med shift ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-07-05 00:33

se lige om du har hvad der skal til for at se java scripts her:
http://www.angelfire.com/80s/annie2/WhatsInstalled.htm/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-05 08:04

Lige et sidespring : javascript:void(0) er en funktion det intet laver !!!

Den bruges rigtig nok ofte i forbindelse med pop-up's med kald af window.open(..); således :

<a href="javascript:void(0)" onClick="window.open('EN_SIDE.html','windowName','width=200,height=200,scrollbars=no');">

..istedt for :

<a href="#" onClick="window.open('EN_SIDE.html','windowName','width=200,height=200,scrollbars=no');">

..men bruges også til meget andet, hvor man ikke ønsker der der ske 'noget' og at der ikke skal returneres nogen værdi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-07-05 08:06

hmm... kandu sætter lige et mellemrum ind i scr ollbars=no

Der skal selvfølgelig stå : scrollbars=no

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 11-07-05 20:50

Prøv at benytte Mozilla Firefox, og lad den hente Java-plugin'en ned, bare for at se om det evt. er dine Virtual machines som driller dig...

Z (Datafagtekniker)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-07-05 21:02

er først gået op for mig at du skriver sun java - hvad i alverden bruger du den til - de fleste steder gør den mere skade en gavn

hvad med at kigge på din fars pc og se om du kan finde løsningen - det lader jo til at han kører helt fint

ps.. har lige fået bekræftet idag at for eks på komogvind dur sunjava overhovedet ikke - og brugeren er blevet bedt om at fjerne den

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 11-07-05 21:17

Hmm.. Sun Java dur fint på NetStationen... og forresten.. jeg har kigget i
min fars internet-indstillinger for at se, om det skulle være noget der, men
det er det tilsyneladene ikke...

//Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-07-05 21:20

Tjek din Java hér : http://www.znn.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 11-07-05 22:07

Hmm.. det hele ser ud til at være OK på znn.dk ...

//Kettedk

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 22-09-05 21:34

hej jeg vil gerne melde mig ind i køen med dette problem dog ikke på n.dk, men min egen side som er heyza.dk her har jeg en chat men jeg kan ikke åbne for de vinduer (popup) som der skal åbne for at se feks. brugere mm.
Jeg bruger også
"Version 1.5.0 (build 1.5.0-b64)
Copyright 2004 Sun Microsystems, Inc"

Jeg ved at disse virker på andre maskiner og jeg har også haft det til at virke..
Nogen der har ideen til hvad der kan være galt? her kan i selv teste det..

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 22-09-05 21:34

hej jeg vil gerne melde mig ind i køen med dette problem dog ikke på n.dk, men min egen side som er heyza.dk her har jeg en chat men jeg kan ikke åbne for de vinduer (popup) som der skal åbne for at se feks. brugere mm.
Jeg bruger også
"Version 1.5.0 (build 1.5.0-b64)
Copyright 2004 Sun Microsystems, Inc"

Jeg ved at disse virker på andre maskiner og jeg har også haft det til at virke..
Nogen der har ideen til hvad der kan være galt? her kan i selv teste det..
Har testet både i IE og FF

Kommentar
Fra : reneholm

Dato : 22-09-05 21:49

Fik løst mit eget problem jeg kan vælge at køre i safemode og så vil den godt åbne vinduerne.. men hvis en har svaret vil jeg gerne høre det :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-09-05 22:02

reneholm -> Og du har fattet forskellen mellem Java applets og Javascripts ?

Java applets skal i din browser fortolkes af en dedikeret JVM (Java Virtual Machine) som oversætter den bytecode du automatisk downloder sammen med sidens HTML kode.

Javascript bliver ligeledes downloadet sammen med HTML koden, men fortolkes af din browser (IE, Firefox, Mozilla, Opera, Safari, Mosaic ...whatever).

Derfor er Java din JVM's ansvar og Javascript din browsers.

Sikkerhedsinstillinger er derfor også forskellige for begge slags kode. Både i din browser og i dit operativsystem.

Alt efter operativsystem (Linux, Unix, Mac OS og div. Windows versioner) er der forskellige tilladelser der skal gives før klaveret spiller. Dette gælder faktisk også din Bbrowser (Jeg bruger selv : IE, Firefox og Opera)

Endnu mere kompliceret bliver det hvis du også har en firewall og et antivirusprogram, samt en pop-up blocker. Man skal sgu snart være svagstrømsingeniør og datalog for at få en alm. PC til at makke ret

Løsning :

Sæt ALLE dine sikkerhedsindstillinger til standard (Både i Firewall, og browser, samt slå din evt. pop-upblocker fra). Foretag en alm. oprydning på din disk. Vær sikker på du er ren for alskens 'snavs' (Ad-/spywareog virus). Slet dine midlertidige internetfiler (..og dit temp blibliotek), ryd oversigt og slet cookies.
Rens så din registreringdatabase med dette lille program : http://www.tucows.com/preview/355220
VIGTIGT:
..men slet kun; hvad der er mærket som : Safe to delete ..når du har scannet.

Prøv så igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-10-05 18:28

Mange tak for de fine besvarelser..

Men jeg har fundet ud af "fejlen"..
Det var Norton Internet Securitys indbyggede popup-blocker, der blokerede,
og jeg havde da også prøvet at deaktivere Norton Internet Security,
men man skulle faktisk kun deaktivere selve popup-blockeren..

Nu er spørgsmålet så bare... Hvem skal jeg give point?

// Kettedk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-05 18:36

Boom.dk gav dig da et hint:

Citat
Har du en popop blocker?

..allerede hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/70369#759071

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-10-05 19:12

Nå for pokker.. så for han points.. :D

// Kettedk

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 07-10-05 19:13

Tak for svaret Boom.dk.
Hmm..

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 07-10-05 19:14

Jeg mente selvfølgelig får.. D'oh!

- Lidt slåfejl er der vel en gang imellem...

// Kettedk