/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
El-scooter Batterier ?
Fra : Solvognen
Vist : 4212 gange
180 point
Dato : 09-07-05 05:31

Har en Mini-Crosser 130S. Den kører på 2 stk. 12V/56A, vistnok tørbatterier. Har nogen erfaring med atsætte alm. autobatt. altså 2 stk. 12V/60A 'vedligeholdelsesfri' i ? Kan samme oplader bruges ?

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 09-07-05 06:47

Efter hvad jeg har hørt,kan de alm.autobatterier ikke holde til alle de opladninger, som de bliver udsat for.
Så det er nok ikke nogen god ide,desværre.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Solvognen

Dato : 09-07-05 07:16

Jeg synes at leverandørens priser på batt. er stor (min mod. ca. 3000,- ), håbede det kunne gøres billigere.

Accepteret svar
Fra : oz1eqp

Modtaget 180 point
Dato : 09-07-05 07:29

Ja,det har du ret i,men de kan nok ikke fås billigere,hvis kvaliteten skal bevares.
Jeg har haft en ældgammel El Crosser,der holdt et sæt batterier kun i een sæson,så
den afleverede jeg igen,da det var alt for dyrt.Søger for tiden om en nyere model.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 09-07-05 07:45

http://www.batterier.dk/
se om der ikke skulle være et det er magen til her
ellers send dem en mail

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-05 07:47

Et bilbatteri har ikke samme powerkurve som Et elscooterbatteri.
Ladekurven er også anderledes. Så det kan du desværre ikke få nogen nytte af.
Men måske du kan købe over nettet. Det er et GEL-batteri.
Pvøv at sætte denne tekst ind i en google søgning

batteri gel 12v scooter Mini-Crosser

Godkendelse af svar
Fra : Solvognen

Dato : 09-07-05 07:48

Tak for svaret oz1eqp.
Min er ca. 3 år, så det er vel ok.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 09-07-05 08:01

Tak for point.
Normalt siger man,at batterierne ikke holder til ret meget mere end ca. 500 opladninger.
Samtidig er det vigtigt at køretøjet altid opbevares indendørs,det fik jeg tudet ørerne fulde med
af Ergoterapeuten.
Hav en god dag.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 09-07-05 08:12

Hvis du vil læse om batterierne så gå ind på www.minicrosser.dk her vil du finde diverse info
om minicrossere.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-05 08:41

Kig lige på bredker's link og se under batterier til el-biler.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 09-07-05 11:13

Eyvind,det er til legetøjs eller børnebiler,de har ikke kapacitet til en Mini-crosser.
oz1eqp-arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-05 12:06

oz1eqp - fra linket
LC-X1265P 12v 65Ah 166 x 350 x 175mm 24kg kr. 1478,-
Men måske ta'r jeg fejl.

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 10-07-05 10:03

Eyvind
Det du henviser til er 12 volt,og Minicrosser skal bruge 24 volts batterier.
oz1eqp-Arne

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 10-07-05 11:06

Afsluttende bemærkning.
Du har ret Eyvind,den model bruger 12 volt batterier.
Har lige set en annonce over disse batterier på en tysk homepage,men de koster 209 Euro pr.stk.
prøv så at gange det med 7.50 kr. og når man så skal have 2 batterier så når man op på den pris,
som Solvognen nævnte i starten,nemlig ca. kr.3000,og jeg tror desværre ikke man får noget brugbart,
som er billigere.
God søndag til alle.
oz1eqp Arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-07-05 11:25

Ok oz1eqp - men det er nogle grove priser, for et batteri.
Ha' en god søndag.