/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
ladetryk vs insprøjtning på honda accord~
Fra : mcmikkelcjo
Vist : 590 gange
200 point
Dato : 08-07-05 21:24

jeg har lige købt min første øse og har tænk mig at montere et greenfilter og lave en form for indsugningstrakt i f.eks fronten af bilen, så der måske kan opnåes lidt ladetryk via fartvinden, for at få lidt øget brændstoføkonomi og HK.
Så er mit spørgsmål bare om indsprøjtningsystemet kan følge med, uden at der skal fikses noget på dette? -eller hvis nej, om det er noget der kan fikses nemt og billigt?

Accepteret svar
Fra : karsten77

Modtaget 200 point
Dato : 09-07-05 00:01

Ja det kan nenmt følge med.. Effekten af det du laver bliver meget lille, og det kan indsprøjtning nemt følge med til.... Sammen med Indsprøjtning sidder jo en luftmassemåler.. den måler hele tiden hvor meget luft der kommer ind i motoren, og dermed osse hvis der kommer lidt extra..

Så lav du bare det..

Karsten

Kommentar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 09-07-05 14:44

ja okay, men jeg har bare hørt noget om at vindmodstanden er på 0,1-0,2 kg/cm2 på vinkelrette flader, ved farter over 100 kmt, så det må jo i bedste fald give et ladetryk på op til 0,2 bar, hvis den får lidt på speederen. så jeg vil bare lige høre om der var nogen der kunne bekræfte Karstens svar?

Kommentar
Fra : PeptoBizmo

Dato : 09-07-05 15:04

Nu skal du jo tænke på at der osse er modstand i slangen. Den vil jo bukke og svinge. Det nedsætter lufthastigheden. Og luftmængdemåleren kan snildt følge med. Det vil ikke have den store effekt tror jeg ikke. Ikke noget du kan mærke. Men det er ikke noget problem at gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 14-07-05 01:03

Tak for svaret karsten77.

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 14-07-05 01:10

Det var så lidt.. har selv haft det lavet til en Golf 2 GTI 16 V jeg havde.. Det gav da lidt

Karsten