/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pakke computeren ned - hvor?
Fra : Abelka
Vist : 1177 gange
150 point
Dato : 08-07-05 20:57

Pladsen er trang i lejligheden efter at ha' fået et barn, så vi har investeret i en bærbar i stedet for den stationære.
Men vi vil ikke skille os af med den stationære, bare gemme den ad vejen til vi får mere plads en dag..

Spørgsmålet mit er: - Kan den tåle at blive opbevaret i et loftrum hvor temperaturen skifter med vejret?
Er det nok at pakke den ned i en flyttekasse, eller sort affaldspose, eller hva' er bedst?
Eller er der andre forslag?

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 08-07-05 21:14

Min stod en hel vinter i en flyttekasse i en uopvarmet hal hos en flyttemand uden at tage skade, men om jeg bare har været heldig ved jeg ikke?

Mvh.
Seipe

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 160 point
Dato : 08-07-05 21:16

Det med temperaturen er ikke så vigtigt, bare pak den ind i nogle tæpper eller en gammel sovepose aflsut med en stor plasticpose og så i en flyttekasse. Det væsentlige er at den ikke får fugt. Når du skal have gang i den igen, skal du lade den stå i stuetemperatur et døgns tid inden du tænder for strømmen. Det er ikke så smart at tænde en PC der f.eks. er 5 grader kold. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 08-07-05 22:31

Hej, køb nogle af disse fugtkugler, og pak den i en tæt pose, sort affaldspose, som du støvsuger/udsuger, så der ikke er spor af luft, så skulle den gerne kunne klare det Danske vejr et par år.
Men var jeg dig ville jeg skifte indhold et par gange, alt efter hvor lang tid der går.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 09-07-05 00:00

hvis du putter den i en plastikpose/sæk og stiller den på eks. loftet hvor temperaturen svinger, dannes der kondens på posen/sækkens inderside, hvilket vil ende i din pc, og du kan kysse den farvel, og købe en ny... et pulterrum eller bunden af en skab vil være godt..

Kommentar
Fra : karsten77

Dato : 09-07-05 00:02

Jeg tænkte på.. Er det ikkke bedre og sælge den mens den stadig er lidt værd.. også købe en ny når i nu skal bruge een senere

bare en tanke

Karsten

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 09-07-05 00:44

Ingen svar,,,,,,, ,men giver andre ret,,,,,,,,,, sælg den,,,,, og kom med et svar................

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-05 10:45

Leg opbevarer flere ældre modeller af pc-er på et koldt loft (jeg er lidt nostalgikier) og der er ikke nogle af dem der har taget skade. Men rådet med fugtkugler er nu ikke så dumt. Også det med at sælge den og så købe en ny når den tid kommer er da også tankevækkende.

Fijala

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-07-05 10:46

Jeg opbevarer flere ældre modeller af pc-er (jeg er lidt nostalgikier) på et koldt loft og der er ikke nogle af dem der har taget skade. Men rådet med fugtkugler er nu ikke så dumt. Også det med at sælge den og så købe en ny når den tid kommer er da også tankevækkende.

Fijala

Kommentar
Fra : Abelka

Dato : 11-07-05 11:42

Det var en anelse forvirrende, eftersom jeg stadig ik' blev 100% sikker på, at den ka' tåle at bo på loftet..

Jeg er ikke interesseret i at sælge!

Når jeg skriver computer, mener jeg selvfølgelig også skærmen.. men det er måske "hele pakken" I har svaret om?

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-07-05 11:55

Hej, kan du ikke bruge nogle af disse gode råd, så skulle du hellere sælge den.
Hvis ikke der direkte er regn, eller fugt i omgivelserne, og rimelig ventilation, "hvad der altid er på et loft" sker der intet, men som jeg skrev, læg en pose fugtkugler ved, og skift dem efter behag.
Butikker opbevarer ikke ligefrem pc eller elektronik bedre, tværtimod. Den lille pose de bruger til at holde fugt ude med, er da helt til grin.
Og hos dem, klager folk ikke over fugtskader, men mere i stil med transportskader, og andre knubs.

Kommentar
Fra : Abelka

Dato : 11-07-05 12:12

smxxx - det er såmænd ik' rådene der er noget i vejen med, det er mere det, at der ik' er enighed om hva' en computer kan tåle.
Og igen, jeg er ikke interesseret i at sælge. Jeg får ingenting for denne computer, så at købe en ny vil være en unødig udgift i en børnefamilie hvor pengene er små.

Godkendelse af svar
Fra : Abelka

Dato : 11-07-05 12:18

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 11-07-05 12:21

Hej, ring til teknologisk institut, de ved sikkert en hel del mere, end alle andre.
Jeg opbevarer for tiden selv gennem flere år, 3 tv, masser af hardware, og andet, hvor der kan siges at være LIDT fugtig, på min måde, og jeg vil til enhver tid kunne gå ind og tænde for apperaterne uden de tog skade.
Eller med fugtskader, så som ir, dog ville jeg altid lade dem stå i stuetemperatur i mindst en time, især om vinteren

Kommentar
Fra : unjensen

Dato : 24-07-05 10:44

Hej
Spørgsmålet er godt nok besvaret, men jeg vil da lige gøre opmærksom på de flamingokasser, man opbevarer f.eks. maling i, som skal holde i flere år - også i frostgrader.