/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
gipsloft med eller uden filt??
Fra : yesboss
Vist : 2780 gange
50 point
Dato : 08-07-05 09:37

I mit nye hus (2005), vil jeg have gipsloft.
Er det nødvendigt at filte?
Fordele/ ulemper??!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-05 10:00

Filte????

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 08-07-05 10:01

Du skal vel have spartlet. Samlinger skal du forstærke med glasvævsstrimler, ellers revner de!

Kommentar
Fra : yesboss

Dato : 08-07-05 10:06

jaaa!! men er det nødvendigt at filte?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-07-05 10:10

Det er det sikkert ikke, men resultatet bliver klart det bedste!
Jeg synes at undlade filt ville være det samme som at male væggene direkte på gipsen...

Desuden er det hurtigt gjort...

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-07-05 10:13

Ulemper: Arbejdet, der skal til

fordele: pænere resultat, skulle spartlen revne, kan det ikke ses, nemt at male...

Vaxen

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 08-07-05 15:40

Det er nemt nok at sætte filt op.
For det til at side fast i den ene ende, og "fej" det så på med en blød kost. (tryk det på plads med kostens hoved)
Husk at sætte banerner som de ikke krydser sollyset der kommer ind. Altså banerne skal vende med lyset, og ikke på tværs. På samme måde maler du det når du e færdig.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 08-07-05 16:46

Og så det lille trick med at lade banerne overlappe hinanden, skære igennem begge lag og trække den bagerste snip ud... Så bliver det bare tip top

Det mest besværlige, synes jeg, er at komme vævgrunder på... Det er lidt sejt at have med at gøre, men er også hurtigt gjort.

Vaxen

Accepteret svar
Fra : papajensen

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-05 10:48

drop vævgrunder, det er normalt maling der er kikset fra fabrikanten..bare et spørgsmål om at give det en gang maling mere.
Og sæt filt op..det bliver du tilfreds med i længden. Hvis du ikke sætter filt op kan selv trafik fra vejen få dit loft til at sætte revner + at malingen kan flække efter et par år. Alt det skjuler filten og forebygger så du kan nøjes med en overmaling når loftet trænger igen. Det er meget vigtigt at du får spartlet samlinger og siderne ordentligt+plus slebet grundigt..Det er hele slutresultatet der hænger på forarbejdet.

Per

Godkendelse af svar
Fra : yesboss

Dato : 12-07-05 13:35

Tak for svaret papajensen.

Kommentar
Fra : papajensen

Dato : 12-07-05 15:00

så lidt yesboss og held og lykke med det.Det er nu ikke så slemt når du først er kommet igang.Faktisk et hyggeligt arbejde.Det er vel derfor jeg har arbejdet med det en del år efterhånden.Bare giv dig god tid så skal det nok blive godt.God sommer forresten