/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskel på pro & home??
Fra : viskinge
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 08-07-05 03:19

Hvad er de store forskelle mellem XP pro & XP home???.
Bare korte træk.

MVH

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 08-07-05 05:08
Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 08-07-05 05:08

hej se her : http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/guide/whichisright.asp
Og et godt råd , hvis du har mulighed for det ..tag altid Windows XP Professional den er mere pålidelighed end home og du kan mange flere ting med den ...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-05 09:39

XP Pro er bedst til forretnings-arbejde, og Home er til
hjemmearbejde..

//Kettedk

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 08-07-05 13:23

den eneste forskel på XP pro og XP home er at i pro har du muligheden for at registrere og oprette et netværk som kører over et domøne, hvilket home udgaven ikke gør

Kommentar
Fra : Boom.dk

Dato : 09-07-05 00:27

Det er ikke helt rigtigt... IIS følger ikke med til Home tror jeg... Og jeg har hørt at Home skulle være bedre til at fordele resourcer til de forskellige kørende programmer. Lyder mærkeligt men en af mine venner rapporterede dette da han skiftede fra Home til Pro.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-05 01:36

Hej der er kommet rigtige gode svar, og et par knap så gode.

[hør]
Den væsentligste forskel på de 2 systemer er at Pro udgaven er rettet mod virksomheder. I pro versionen er der flere muligheder for at administrere de forskellige brugerkonti, så administrator f.eks. kan låse for download/installation af programmer, brugerens adgang til forskellige funktioner, som adgang til fælles drev, printere osv. Selve kernen i de 2 systemer er ens, Pro versionen kan også bedre håndtere større netværk.
Som hjemmebruger har man normalt ikke bruge for alle de ekstra funktioner i Pro, og da den jo er en del dyrere end Home versionen er der vel ingen tvivl om hvad hjemmebrugeren bør vælge.

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 10-07-05 00:14

Hej
Helt uening om prisen , for de rigtig steder er den næsten den samme.
Pro er vær at overveje frem for home

Kommentar
Fra : zedez

Dato : 11-07-05 20:45

Pro er kun nødvendig hvis du skal logge på en lokal domæne server, ellers har du ikke behov for andet end Home udgaven.
Der er ingen forskel på de to produkter ud over domæne delen.

Z (Datafagtekniker)

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 12-07-05 03:21

af en der ved meget om data Z ved du hvis ikke meget hihi

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-05 09:32

Ditto her 'turbo.dk'

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-05 09:49

Hej zedez (Z Datafagtekniker)??????????????????????????????? Her er et link så du muligvis består næste semester på datafagteknikerskolen (Hvis sådan en findes), jeg håber ikke skatteyderne har betalt for meget af din uddannelse. (Undskyld jeg driller lidt).

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-05 09:50
Kommentar
Fra : zedez

Dato : 12-07-05 13:56

Jamen ok - lad os se engang. Bruger rettigheder = Domæne.. du kan ikke opsætte speicelle politikker med mindre du opsætter dem i grupper - ergo. Pro udgangen bør vælges der.

okay, prøv engang at læse hvad XP pro udgaven kan på ovenstående side, og så fortæl mig lige at du kan lave de ting i Home-udgaven Alt hvad der står på MS-siden omkring PRO er altså domæne-relaterede emner. pånær een ting, multiple processors - de andre ting kan du ikke opsætte på en Home udgaven. Alt sikkerhed, rettigheder, mobile-data osv. er noget man benytter sig af på et domæne opbygget netværk.

Vil da gerne se en side hvor de tilbyder de samme ting på en home-edition. ;)

Z

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-07-05 15:23

Keep it simple, that works best. Jeg synes viskinge har fået svar nok til at kunne bestemme sig nu, jeg hopper lige af tråden.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-05 08:37

Tak for svaret Brassovitski.
Også tak til de andre der har bidraget med oplysninger.