/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan fjerner man Blyantstreger fra si~
Fra : Larsen047
Vist : 11373 gange
100 point
Dato : 07-07-05 19:34

Hey!
Hvordan fjerner man Blyantstreger fra sit tapet? Jeg har prøvet med sprit, men det tager også malingen af tapetet:(
Håber I kan hjælpe!

Venlig hilsen Jesper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-05 19:36

Prøv forsigtigt med et viskelæder.
Måske er det bare ikke godt når det har fået sprit, ellers plejer det at virke.

mvh dova

Kommentar
Fra : Larsen047

Dato : 07-07-05 19:44

hey
Har prøvet, men det virker ikke!

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 07-07-05 19:46

Hej Larsen047
Når du benytter viskelæder skal det være hvidt, da andet afgiver farve.
Er det på en hvid tapet/maling, brug da en hvid tandpasta på en gammel tandbørste eller svamp.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-07-05 20:00

Du må endeligt ikke bruge viskelæder, det vil kun få kulstoffet til at sprede sig ud i tapetet og gøre det endnu værre.
Kender du de moderne antiseptiske plastre? Sæt sådan et på og lad det sidde nogle timer, så er blyantstregen enten forsvundet eller mindsket. Gentag evt. Hvis det er MEGET lange streger? Skyd ungen eller brug en h..... masse plaster.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 07-07-05 20:11

Har du prøvet at vaske stregerne af.

Varmt vand og opvaskemiddel.

Du kan evt. smøre lidt opvaskemiddel på stregerne. Lad det sidde lidt. Vask så af med varmt vand.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 07-07-05 20:59

Hvis du vil bruge viskelædder, skal du bruge et hvidt viskelædder; og hver gang det bliver sort, flytterdu,så du hele tiden visker med rent viskelædder. Bu kan rengøre viskelæderet på bukserne du har på, eller på fint sandpapir. Trykmærkerne efter blyanten, kan du ikke rigtigt gøre noget ved.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 07-07-05 22:53

arne.jakobsen

Hva er nu det for noget underligt noget du skriver der?
Man kan sagtens bruge et af de gode hvide viskelædre fra boghandlen til at viske en blyantstreg ud. Og så bagefter lige tørre fnuller af med en fugtig klud lige så stille.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-07-05 23:05

bublebee - Jeg skriver ikke noget underligt noget. Jeg angiver en metode der virker hvis viskelæder IKKE virker.
Ingen ved hvilken slags tapet der er tale om, så vi må hver især komme med vore bedste bud. Det har jeg gjort, og andre med mig. Overlad så til spørgeren at bedømme vore kommentarer.

Godkendelse af svar
Fra : Larsen047

Dato : 08-07-05 00:01

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-07-05 00:13

Tak Larsen047

Jeg håber, du fik stregerne af

Hilsen ans

Kommentar
Fra : erikolin

Dato : 08-07-05 11:58

blyantstreger på gammeldags maskintegninger fjerner man bedst med renset benzin