/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
gravilitet
Fra : kims_der
Vist : 885 gange
49 point
Dato : 07-07-05 19:28

hej
jeg har en lille historie:
min eks kæreste nu som jeg lige har slået op med, er blevet meget sur på mig og sagde pludselig at hun var gravid med det troed jeg ikke på så hun SIGER /ved ikke om det er sandt) hun har været ved lægen for at se om hun var gravid, hun sagde at lægen ville give hende svar dagen efter men passer det får man ikke svar med det samme?? og nu vil hun ikke sige om hun er gravid og siger at det kan være hun har fået det fjernet måske men kan han ikke kun det hvis det max er 48 timer efter man er blevet gravid??

hun troed hun var gravid fordi hun kastede op SIGER hun men kan det ikke også være psykiske problemer?

spørg endelig!!!

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 07-07-05 19:48

man ved ikke allerede efter 48 timer, om man er gravid. Som regel opstår tvivlen/håbet når Ens menses udebliver. lægen kan have for travlt med at se svaret med det samme. ved hjemmetest er der som regel svar efter ½-2 timer. Opkastninger er ikke udelukkende tegn på graviditet. I forbindelse med graviditet, er det gerne morgenkvalme, man lider af. Man kan få abort op til 12. svangerskabsuge. i særlige tilfælde helt op til omkring 20. uge.
mvh Vivi

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 19:54

jamen er det ens læge der laver den abort???

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 19:59

og kan opkast om natten ikke bare være psykiske problemer???
hun siger nu at hun har kvalme hele tiden.

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 59 point
Dato : 07-07-05 20:17

Opkast kan være så meget. Normalt har man den væreste kvalme og morgenen og nogle har det hele dagen. Du kan først tage en graviditets test 2 uger efter du er blevet gravid - før kan man ikke teste en graviditet. Og svaret kommer ca frem 2 min efter du har taget den. Man kan ikke fastslå eller konkludere en graviditet pga opkast eller kvalme. Ens menstruation skal være udblevet i en uges tid og kvalmen plejer først at vise sig efter man er inde i ca. 6 graviditets uge. Det virker på mig som om hun siger disse ting, for at holde på dig lidt i nu, gøre dig nervøs eller straffe dig og muligvis give dig en følelse af dårlig samvittighed. Du kan jo evt købe en graviditets test og tage den med hjem til hende og bede hende om at tage prøven med det samme, det behøver ikke at være om morgenen, det kan være når som helst på dagen man kan tage den. Jeg tror hun bilder sig selv og dig ind i en gang fis.
Man kan sagtens kaste op pga psykiske faktorer. Man kan også kaste op fordi man gerne vil. Man kan have sure opstød og en masse mave syre pga stress eller andre psykiske lidelser. Jeg havde på et tidspunkt kvalme i 3 måneder konstant, pga stress. Så svaret er ja, man kan godt kaste op og have kvalme pga psykiske problemer. Men det virker også på mig som om, at det må du jo vide eller have tænkt over at hun har, for ellers havde du ikke spurgt til emnet.
Men i bund og grund tror jeg hun leger med dine følelser.

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 20:40

undskyld...men kan lægen godt lave en abort?? og hvordan foregår det ved i det??

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 20:45

Nej, lægen foretager ikke en abort. Lægen kan udskrive en recept på en fortrydelsespille, men så skal det være indenfor 72 timer siden samlejet fandt sted.

Angående graviditetstest - så se her!

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/artikel?&id=4696&cx=715

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 20:48

Og så tror jeg endda at fortrydelsespillen kan fås i håndkøb, men er ikke sikker..

http://www.medicinmedfornuft.dk/dk/den_bedste_behandling/kvinder_og_hormoner/fortrydelsespiller_02.htm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 20:50

Jo jeg er sikker. De fås i håndkøb

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-05 20:53

Hvis din "eks. kæreste" skal have en abort, så foregår det på et hospital.

Det at din "eks. kæreste" kaster op kan have en psykisk virkning. Du har jo slået op med hende.

Tror bare at hun vil ha' dig tilbage.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 20:59

Citat
I Danmark foregår alle abortindgreb på hospitalsafdelinger. Den almindeligste abortmetode er den kirurgiske metode. Ved denne åbnes livmoderkanalen og livmoderen tømmes ved en udsugning. I sjældne tilfælde er det nødvendigt at foretage en udskrabning, f.eks. hvis der er blødning i efterforløbet. Dette skyldes ofte, at der endnu er rester af fostermaterialet inde i livmoderhulen. Langt de fleste aborter forløber uden bivirkninger, men i enkelte tilfælde kan der komme betændelse i efterforløbet, ligesom der kan gå hul på livmoderen under udsugningen. Man var i mange år bange for, at aborterne ville kunne forårsage senere barnløshed, men dette er ikke tilfældet. Myten skyldes sikkert, at der ofte forekom betændelse mv. efter de illegale aborter, således at der her var følger i form af bl.a. barnløshed.

I de seneste år har nogle danske hospitalsafdelinger erstattet den kirurgiske abort med en medicinsk abort. Ved denne benyttes et lægemiddel, der forhindrer en fortsat graviditet ved at hæmme dannelsen af kønshormonet progesteron. Progesteron er sammen med østrogen nødvendigt for, at en graviditet kan gennemføres. Ud over antiprogesteronet gives endvidere et stof - et prostaglandin - der blødgør og udvider livmoderhalsen, således at fostret udstødes. Medicinen gives med nogle dages mellemrum, således at antiprogesteronen kan få tid til at virke inden selve udstødningsprocessen kommer i gang. Metoderne er dog lidt forskellige fra sted til sted.

Taget herfra http://www.leksikon.org/art.php?n=9

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 21:22

oki en lille konklusion:
fordi min eks kæresete havde for lidt over en uge siden sin mens, hun siger så den var uregelmessig (mem tror jeg ikke på) men hun fik den. og hun siger jo hun har kvalme hele tiden og har opkast men det kan man først få 4 til 6 uger henne sååå
og nu siger hun at hun har bakterier i uderlivet og er på pencilin og det er så også min skyld???
jeg har også fundet ud af at det er de færeste der siger det til venner og familie så hurtigt og det gør hun altså???

men hun siger stadig hun har været til lægen.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 21:26

Tag lige en snak med pigen igen - og forlang at hun tager en graviditetstest i dit påsyn, eller tag med hende op til lægen. Andet er der vist ikke at gøre..

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-07-05 21:34

Ja - måske hun har været til lægen for at få medicin til underlivsbetændlese og det kan man da godt blive syg af og kaste op af. Måske hun har svamp i underlivet eller clamydia. Men ærlig talt, kan du ikke høre hvad hun siger og det du selv skriver ?!! Hun kan jo ikke holde sig til en ting af gangen, af de ting hun siger. Først går hun til lægen for at få at vide at hun er gravid og måske har lægen givet hende en abort, derefter siger hun at hun har været til lægen fordi hun har bakterier, hvilket ikke har en dyt med graviditeten at gøre. Hun kører dig tydeligvis rundt i manegen. Jeg tror at hun er fuld af løgn! Man skal selv tage ansvar for egne handlinger osv. Hun lægger ansvaret over på dig, så du kan få lidt dårlig samvittighed, for nu har du jo droppet hende. Så skal du lide lidt. Prøv at sætte dig objektivt i situationen, så kan du se det hele meget tydligere. Hun virker ille til at være særlig gammel og moden ? Slap du bare af - det er jo pinlig latterligt det hun har gang i. Helt ærligt!!!!!!!! Og¨så har hun lige haft mensturation og siger at den var ureglmæssig - so what ?!! Hun fik den, ikke ?!!!

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-07-05 21:37

Ja, få du hende til at tage den test i dit påsyn og tag hende med til lægen og få ham til at fortælle om hendes graviditet, den abort han muligvis har givet hende og hendes bakterier i underlivet........

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 21:46

ja men det tror jeg bare ikke hun vil derfor ville jeg lige vide noget om det der og hun svare mig ikke rigtigt når jeg skriver det med gravilitet
altså hun vil snakke om noget andet og siger at hun ikke har nogen grund til at sige det til mig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-07-05 21:57

Det er direkte pinligt, at din ekskæreste opfører sig som du beskriver..

Hun siger hun har været hos lægen, er blevet testet for at være gravid, men at hun ikke vil fortælle dig svaret - og at hun muligvis har fået en abort!!!
Hun siger ligeledes, at hun havde menses for lidt over en uge siden, men at den var uregelmæssig - og at hun pt. er i behandling med penicillin for en bakterieinfektion!!!

Læs det lige igen kims_der - det er sq da godawmandøkseskaft snik snak..

Hun har måske en underlivsinfektion - måske ikke?!
Men tilbyd hende dog at tage med en tur til lægen - har hun en infektion i underlivet, så dør hun ikke af dette, og du kan sove roligt om natten..

Kommentar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 22:13

tusinde tak alle sammen nu ved jeg mere om gravilitet end dem som selv har fem børn...jeg har skrevet det til hende og ringet men siger at hvis jeg siger mere om gravilitet snakker hun aldrig til mig mere (HA HA HA HA HA)
hun er ikke en skid gravid sådan er det!!!
TAK TAK TAK TAK!!

og hvis jeg havde flere point ville jeg give jer alle hver og en!!!!
og jeg skal nok skaffe nogen fordi der er helt sikkert flere en en der fortjener point her!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-05 22:14

Citat
hej
jeg har en lille historie:

Hvis det bare er et eventyr, så ender det lykkeligt

Godkendelse af svar
Fra : kims_der

Dato : 07-07-05 22:15

Tak for svaret gisele. jeg takker!!!!!!! god hjælp du har gjort en ung mand glad!!!

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 07-07-05 23:05

Det var så lidt... Dejligt!!!