/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Farve på skærm grøn.. hvordan gør man li~
Fra : AhHaIC
Vist : 969 gange
100 point
Dato : 07-07-05 18:36

Jeg har fået mig et underligt problem.. Jeg har en 17 tommer Acer skærm med en knap på der hedder "i key" - når man trykker på den "tilpasser" skærmen sig farver osv... Men her i går da jeg flyttede min computer og skærmen ikke var sat til strykke jeg på den her "i key" og nu er alt i et grønligt skær.. den hvide skriftfarve når man starter op er Fx grøn og sådan er skærmen genneralt... Det hjælper ikke at trykke på knappen nu hvor skærmen er sat til, den blir stadigvæk lige grøn... Nogen gode råd?? Eventuelt en opskrift mellem rød/blå/grøn-kontrast og brightnes...

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-07-05 18:47

Hej, prøv at gå ind i kontrolpanel-skærm-indstillinger-avanceret, der er mulighed for rette nogle fejl, kan ikke sige om det kan gøres på din. Har din skærm en "RECALL" så prøv den.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 07-07-05 19:06

Står sjovt nok med samme problem.. det er ikke den samme skærm som den du beskriver. mit forsvinder ved at jeg slukker og tænder computeren altså lade pc´en stå lidt og så prøve igen..nu skriver du ikke hvor gammel skærmen er men min er temmelig gammel så tænker at det måske skyldes slid

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 07-07-05 20:47

Ingen af tingene virker desværre.... :(

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 07-07-05 21:23

prøv at se om at stikket fra skærmen sidder korrekt bag på pc´en.. det kunne måske sidde lidt skævt så prøv at trykke det indad

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 07-07-05 21:51

Jeg har prøvet.. Har haft skærmen sat til 2 computere - men stadi samme problem

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 08-07-05 07:20

Nu står skærmen vel ikke i nærheden af en stærk magnetisk kilde ? F.eks. store højtalere ? Prøv at flytte skærmen langt væk fra andet teknik (for at se om det hjælper)
Ellers prøv og se om ikke der er en "Vælg standard/fabriksindstilling" i skærmens menu (hvis den da her en sådan? )

Accepteret svar
Fra : jlbendtsen

Modtaget 100 point
Dato : 01-08-05 11:45

Jeg havde/har som sagt samme problem som jeg løser på en simpel måde..
Sæt en hånd på venstre side af skærmen og giv den et DASK på den højre side med den anden hånd.. Dette er ingen joke.. det virkede på min selvom det virker lidt voldsomt

Godkendelse af svar
Fra : AhHaIC

Dato : 01-08-05 18:54

Tak for svaret jlbendtsen... har smidt skærmen ud og købt en ny, men tror dit svar var det mestbrugbare hvis den levede endnu

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 01-08-05 19:06

Det var et svar der var til FØLE på,,,,,