/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
STARTER
Fra : tjasse
Vist : 572 gange
25 point
Dato : 07-07-05 13:45

Ga`daw....
Et "lille" starter problem med min XJ600....
Startermotoren kører rundt, men tar ikke motoren med. Nogle gange kommer den efter MANGE forsøg.
Andre gange starter den første gang. Er der starteren som skal skiftes. eller hva´ ????

Accepteret svar
Fra : bne

Modtaget 35 point
Dato : 07-07-05 13:59

Enten skyldes problemet at din startmotor ikke går i indgreb (ikke slynger tandhjulet frem), eller også skyldes det at startkransen i motoren er slidt.
Du må igang med skruenøglen, og pille startmotoren ud - den kan ofte afprøves i fri luft. En startmotor kan også 'hænge' på grund af at den bliver beskidt.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 07-07-05 14:02

Hej,

Nu kender jeg ikke XJ600 specielt godt, men normalt kører de fleste MC-motore med en starter i konstant indgreb, over et specielt låse-/ envejsleje. Dette leje kan være slidt. Det er desværre en forholdsvis dyr reservedel, men til gengæld forholdsvis enkelt at udskifte.

MVH
www.dinmc.dk

Godkendelse af svar
Fra : tjasse

Dato : 09-07-05 13:02

Tak for svaret bne.