/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dyser til en ciao!
Fra : flames
Vist : 895 gange
5 point
Dato : 07-07-05 12:07

hey.. tænkte på nogen der ved hvor man kan købe dyser til std karburator på en ciao?.. har købt de største thansen har, men de er mindre end min std dyse og er dyse 39.. jeg har købt dyse 40 - 41 - 42, men de er alle sammen mindre:S..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-05 12:52

Dyse 40-41-42 er da størrer end 39?
Forøvrig kan du da også få dyse 50 ved thansen
Og du kan få boret en dyse op til en hvilken som helst størrelse ved de fleste knallertmekanikere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : flames

Dato : 07-07-05 17:07

hmm Palle tror sq ikk du forstår!!! Jeg har en dyse 39 i.. men selvom de andre burde være større, så er de mindre.. og tror sq en dyse 50 er for stor!.. men ved du hvor meget det koster og få boret en dyse op?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-07-05 19:58

Hvis du har en dyse 39 der er størrer, så må den jo være boret op.
Dysemål: http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8821&ItemStart=
Dyserivalsæt (Opboringssæt): http://www.knallert-dele.dk/ItemDetail.asp?VareID=8820&ItemStart=
Tja, hvad koster det, ca 30-40 kr
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : flames

Dato : 07-07-05 21:36

Nej den er IKKE BORET OP!!.. har 2 39'er, og de er begge mindre end dem der burde være større!

Kommentar
Fra : Psilo

Dato : 30-08-05 05:48

Hej flames
Nu går det vist galt for dig.Dine 39'er skal være mindre end dem der burde være størrer,men hvis dem der burde være større er mindre end dem der burde være mindre så er der noget galt.Så skal du spørge dig selv om det sandsynligt om 3 nye dyser på mystisk vis er for små fra fabrikken(det sker vist sjældent)eller om der måske noget lusk ved dine gamle 39'er.
Men pyt med det for her er linket til dysernes paradis .
http://intern.scootershop.dk/group.asp?group=5992&sub=602
Venlig hilsen
Psilo

Kommentar
Fra : flames

Dato : 02-09-05 19:09

Har 3 forskellige Ciao'er, og de er alle med dyse 39, og de 39'er dysere er samme str. og har så købt nogle dyser hos thansen og ScootX, og der har jeg fået leveret dyse 40,41 & 42, men 39'erne er altså stadig større.. så der kan umuligt være noget fusk med de std. dyser.. må bare være producenten af de nye dyser, der ikke kan finde ud af og lave dyser :S

Kommentar
Fra : Psilo

Dato : 02-09-05 20:03

Ja det er sandelig en mærkelig historie.Hvis du ikke kan bruge linket til scootershop til noget er der næppe mere jeg kan gøre for dig.
Venlig hilsen
Psilo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-09-05 20:33

Dyser til samme fabrikat er da normalt udmålt ens:
http://www.scootershop.dk/group.asp?group=3034
Men din scootermekaniker kan da måle deres størrelse, og endda udbore dem, hvis du vil have dem størrer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jettison

Dato : 17-11-05 09:59

Jeg ved ikke hvad der er galt med de dyser. Men.... Dellorto's mål vedr. dyser er i 1/100mm, dvs, at en 39'er er 0,39mm i diameter og en 41'er er 0,41mm i diameter. Dette er ikke nødvendigvis gældende for andre fabrikanter. Har selv et par standard 39 og har lige købt 41og 42 hos thansen, de er altså større......