/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lakering med "kameleon-maling"
Fra : 3773
Vist : 1413 gange
100 point
Dato : 07-07-05 10:01

Gode råd og erfaringer med dette ønskes. Jeg kan se man kan få det på alm spraydåse. Kan man få et acceptabelt resultat ud af sådan noget?

Bør/skal man lægge klar lak ovenpå afslutningsvis?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-07-05 13:46

Har selv lige lakeret bil, med spraydåse - mere forsøgsvis.
Resultatet er jeg nu ikke tilfreds med, så jeg vil snarest investere i en sprøjtepistol til maling og male den igen.

Har selv lagt klarlak over. Kunne ingen forskel se.

Så brug en sprøjtepistol til det, er det eneste jeg vil sige.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 13:58

Det er en af knægtene der er forelsket i kameleon maling og gerne vil have malet tank og dæksler. Jeg ved ikke meget om den slags maling, andet end det er hæslig dyrt hvis man skal have det til sprøjte. Det var jo forjættende med sådan et par dåser til sådan en tank!!!!!

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 07-07-05 21:46

Hvorfor ikke bare prøve??

Det er jo ikke så stort område at male...

Kommentar
Fra : flames

Dato : 08-07-05 01:18

hmm.. vil sige at det bedste er at få autolakert det, men ellers hvis du kan finde ud af at male med spraydåser, så skulle du jo nok kunne få et rimeligt resultat.. men dog aldrig ligeså godt som autolakert.. men start med at grunde inden du begynder at male, og så giv den et lag klar lak til sidst ligesom for at lukke overfladen..

Mads

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 08-07-05 10:51

Det er gratis at spørge. Få knækten til at kontakte en autolaker. Hvis han er heldig kan det gøres for materiale prisen + en kanelstan.
Hvis han er heldig, da skal han spørge om evt. Forbehandling. Det med spraydåser det bliver sku aldrig helt godt, og man får aldrig det forhold til maskinen som var hensigten.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : kurtnyborg

Modtaget 100 point
Dato : 17-07-05 13:33

Jeg har malet en scooter med malingen.Resultatet blev udmærket. Giv emnet mange tynde lag med få minutters mellemrum.Lad det tørre op (2 tim.) og giv det det så en klar lak ovenpå for at gøre malingen stærkere mod bensin og lignende

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 19-09-05 11:29

Tak for svaret kurtnyborg.