/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Ferie i Skanderborg. Hvad er værd at se?~
Fra : nullerbullerpige
Vist : 3394 gange
400 point
Dato : 07-07-05 09:23

Hej!
I næste uge skal jeg på ferie i Skanderborg. Er der nogle som har nogle forslag til hvad man burde tage ud at se af diverse seværdigheder? Jeg har bil, så det må også gerne være seværdigheder i andre byer mm.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-07-05 09:34

silkeborg, sejltur til himmelbjerget
gå ind på de forskellige turistkontorer, evt. på nettet

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 09:56

Ejer Bavnehøj (husk kikkert). Kør til Horsens og se industrimuseet. Gå en tur på strøget (DK's bredeste)

Århus. Spis ben på bryggeritet og smag månedens øl. Gå en tur på strøget.

Saksild ved Odder - ud og bade.

Tonsvis af muligheder for køreture

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 07-07-05 10:18

Kør 33 km til Hov og tag med færgen til Samsø - vidunderlig natur - http://www.samsoeturist.dk/. God ferie. mvh/Balcanard

Kommentar
Fra : Rina2

Dato : 07-07-05 10:19

Århus : Tivoli Friheden - Moesgård Muserum
Og hvis man er til Jazz er der Jazz-festival i Århus i næste uge

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 11:07

Ellers pler der jo at ske en masse i Århus, både gøgl og musik. De små lokalaviser plejer at bugne med underholdning.

Uge 29 byder desuden på havnefest i Juelsminde http://www.juelsmindehavnefest.dk/ PS12 + Peter & de andre kopier og meget mere.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 400 point
Dato : 07-07-05 11:22

Ja, det afhænger jo lidt af hvad man interesserer sig for, men her er da nogen forslag:

Aqua ferskvanscenter i Silkeborg.
Randers Regnskov.
Silkeborg Kunstmuseum.
Løveparken i Givskud.
Legoland.
Den gamle By i Århus.
Øm Klostermuseum i Ry
Industrimuseet i Horsens.
Himmelbjerget.
El-museet i Tange.
Jyllands minizoo-park i Haunstrup.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-07-05 13:00

Er der tale om en voksenferie eller børneferie? Har du lagt dig endelig fast på Skanderborg?

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-07-05 15:09

Det er voksenferie (par i 20'erne) Vi ska lbo på hotel i skanderborg, men som sagt har vi mulighed for at komme rundt i bil.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 15:20

Tjaee, så afhænger det jo lidt af interesser. Men der er sgu da forslag nok, oder was?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-05 16:12

3773 Glemte at fortælle om det allervigtigste - Stå Planken Ud - for par.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 16:13

Nårhh ja, også kan man vinde en ferie!!!

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 07-07-05 16:29

Her følger hele næste uges aktivitetsprogram i Skanderborg. Egentlig ret omfattende: http://www.visitskanderborg.dk/show.asp?id=840
der er også odderparken i Silkeborg, hvis man er til natur. der er mange andre dyr end lige odderen, men den er jo ret speciel.
Mvh Vivi

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 12-07-05 09:20

1000 Tak for svaret dova.