/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Se optagede dvd på alm. dvd-afspiller
Fra : rujo
Vist : 626 gange
50 point
Dato : 07-07-05 08:46

Vi har en dvd-optager, og har så overspillet nogle gamle videoptagelser, og kørt dem ned på dvd, men når vi skal se dem på en ganske almindelig dvd-afspiller, der er kodefri, kan man ikke se dvd, skal man gøre noge specielt ved den dvd man overspiller på???
Håber på en svar da det jo ellers er lige meget med at køre gamle videoklip over.
Hilsen Janni

Accepteret svar
Fra : alstroem

Modtaget 60 point
Dato : 07-07-05 09:06

Når man optager på en DVD og senere vil afspille den i en anden vilkårlig DVD-afspiller, skal man være opmærksom på at der findes 2 slags: DVD+ og DVD-.

Det er nemlig desværre langt fra alle DVD-afspillere, som kan tage begge slags. På de medier I har købt står der som regel på æsken, hvilken type de er, men for at finde ud af, om DVD-afspilleren kan læse dem, skal du have fat i manualen til den.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-07-05 09:30

ja og om dvd afspilleren kan afspille brændte dvd/cd 'er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-07-05 09:53

På min dvd optager skal man "finialize" optagelserne for at de kan vises på en civil dvd. (DVD+)

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 07-07-05 13:17

Hvis du er nødt til at investere i en ny DVD for at se billederne, skal du købe en af de helt billige - de kan som regel tage ALLE former/varianter af DVD'ere. Køb for maks 400 kr.

AMP

Godkendelse af svar
Fra : rujo

Dato : 17-07-05 09:19

Tak for svaret alstroem.
Tak for svaret det vil jeg prøve at se, men jeg er selvfølgelig uheldig ikke at have manualen til den billige dvd-afspiller vi har det er en billig prosonic, men jeg vil se om jeg kan få fat i en og så forsøge igen.