/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
3 forsæder
Fra : SadBoy
Vist : 881 gange
50 point
Dato : 07-07-05 00:22

Noget godt bud på en lille gul-pladet bil med 3 forsæder. Har ikke lyst til at komme op til de store kassevogne. Tænker lidt i retning af Fiat Multipla Van.

Kunne man evt. få uoriginale split forsæder til fx. Open Combo el lign?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-05 01:20

Det er svært med de små gulpladebiler med at finde noget der kan godkendes med 3 forsæder.
Det første problem plejer at være mulighed for forsvarlig montering af seler og beslag.
og derudover er der pladshensyn, altså "passagerer må på ingen måde hindre chaufføren i at føre og betjene køretøjet på sikker og betryggende måde", som der står, og det indebærer at chaufføren faktisk ikke må kunne komme i berøring med passageren f.eks. ved gearskift o.l.
Så i de fleste biler er der bare ikke plads nok.

mvh dova

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 07-07-05 06:11

Hvad med en Suzuki Grand Vitrara?

Den nyeste midel har ikke mulighed for at få installeret et midtersæde men nogle af de tidligere årgange har. OG det er en godt og rummelig bil at køre I unden at det er en stor kassevogn.

/TC

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 07-07-05 06:11

Hvad med en Suzuki Grand Vitrara?

Den nyeste midel har ikke mulighed for at få installeret et midtersæde men nogle af de tidligere årgange har. OG det er en godt og rummelig bil at køre I unden at det er en stor kassevogn.

/TC

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-07-05 10:56

Nu ved jeg ikke hvor gammel en gulpladebil du har i tankerne, jeg ved heller ikke om det er noget du har brug for at vide.
Men hvis den er indregistreret første gang efter den 1/6 -98, så er de ofte meget dyrere i vægtafgift end en hvidpladebil, hvis man skal bruge dem som privatbil, fordi der kommer noget ejerafgift oveni.
F. eks en Grand Vitara som nævnes her, den vil koste fra 8500 - 9900,- alt efter om det er benzin eller diesel.

Og den høje vægtafgift for gulpladebiler, gælder lige så snart bilen kommer over en tilladt totalvægt på 2000 kg.

mvh dova