/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
9 klasses afgangseksamen?
Fra : LeaBia
Vist : 2424 gange
48 point
Dato : 07-07-05 00:02

Hej.

Jeg er gået ud af skolen før 9 klasse og har derfor ikke fået min afgangseksamen.
Findes der et sted hvor man kan tage den?
Jeg har undersøgt VUC men der står kun at man får prøver svarende til 9-10 klasses niveau,
hvilket jeg ikke er sikker på er nok, jeg vil gerne have uddannelsen som tandklinikassistent,
og inde på www.ug.dk står der at man skal have modtagt 9 års undervisning. Hvad
kan jeg så gøre?

Lea

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 07-07-05 00:29

9-10 klasse på VUC er svarende til folkeskolens afgangsprøve, så afgang med dig i skole.

Vh maj-britt

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-07-05 07:58

Lige præcis VUC er netop for nogen i din situation.

Du kan undersøge på uddannelsen om du skal have eksamen i alle fag eller nogle bestemte.