/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
for ny computer ?
Fra : jensgertson
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 06-07-05 22:47

Altså jeg har lige købt en ny computer, og så ville jeg gerne prøve mit gamle Dance E-Jay 1... som er fra 1998... Men da jeg prøver at sætte det i, bliver skærmen bare sort... og der sker ikke mere. Men det virkede ellers altid på min gamle computer... Ka det være rigtigt at min computer er "for ny" til at køre det ? Og hvad kan jeg gøre ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 22:55

Du kan købe programmet Partition Magic til ca. 600 kr. og køre med dual boot.
Så ved start af comp vælges der:
Win 98se .....................................til spil
XP til alt det nye.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 06-07-05 23:35

går ud fra at det er win xp
så er der altså noget der hedder kompatibilitet.
ind i start >programmer >tilbehør >guiden programkompatibilitet.
Det var dog en mulighed før man går ud og investerer i div. programmer, unden at jeg garanterer for at det virker.
mvh niels

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-07-05 00:35

Den med Programkompatibilitet virker desværre ikke bedre end godt.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 08-07-05 12:42

"ny computer" siger ikke så meget. Hvilken Windows bruger du?
- du siger at når du sætter det i bliver skærmen sort?
Prøv at Alt - Tab, gå I denne computer, højre klik på cd'en, højre klik på "setup.exe" (eller setup filen)
vælg egenskaber, vælg fane blad "kompalitet" (eller voren det nu staves) og vælg "kør dette program som" - "windows 98". Så virkede det i hvert fald på min XP. (kna godt være du skal gøre det samme med den installerede .exe fil..