/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Film.
Fra : dott
Vist : 927 gange
160 point
Dato : 06-10-02 11:56

Jeg har får en hel del år siden set en dansk film, hvor (jeg mener det var Poul Richard bl.a ) spillede på klaver/piano hvor der var en sang som jeg kun kan huske en lille bid af, og det lød sådan; Pigen med det lyse hår, hun er som den danske vår,
Pigen med det mørke hår............
Den sang blev spillet i en lejlighed oppe under taget, med nogle store panoramavinduer, det er desværre alt jeg kan huske.
Håber der er nogle der kan hjælpe mig med titlen på denne film, da det har stor betydning for mig.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-10-02 13:00

Hej Dott,

eh... er det en gammel sort/hvid film... hvor Zeus også er med?

som de viste på DR1 i går... "Mød mig på Cassiopeia"... -->
http://film.tiscali.dk/filmfakta.php?movID=1814
så vidt jeg husker spiller Poul Reichhardt også noget klaver deri, samt synger, og der er også nogle store panoramavinduer...

men jeg ved ikke om det er den du mener...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : greenfield69

Dato : 06-10-02 13:19

Kunne det være "Forelsket i København" med Siw Malmquist og Henning Moritzen i hovedrollerne.
Her, nærmest invaderede, Henning Moritzen med sine musikervenner (Ove Sprogøe, Perry Knudsen og Jørgen Ryg) en vens taglejlighed, medens han var udrejst. Ud over en del numre som Siw Malmquist især høstede sin berømmelse for, var der en del scener, hvor musikerne øvede sig på nye numre.
Hilsen Jørgen.

Kommentar
Fra : dott

Dato : 07-10-02 07:47

Nej desværre er det ikke Mød mig på cassiopeia den har jeg set 30 gange desværre starup, men takker for hjælpen alligevel.
Mvh. Dott

Kommentar
Fra : dott

Dato : 07-10-02 07:50

Hej greenfield69.

Muligvis er det den, vil prøve at finde den, der er noget der siger mig at det er Forelsket i København..
Takker mange gange for hjælpen.
Mvh Dott

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-10-02 08:38

Hej Dott,

oki doki...

det er også et stykke tid siden jeg selv har set "mød mig på cassiopeia"... men det var det med panoramavinduet, sang og Poul Reichhardt... jeg synes jeg ku' huske fra den...

men hvis det er "forelsket i København" er du så sikker på at det var Poul Reichhardt der sang... for så vidt jeg ka' se på denne side ser det ikke ud til at han var med i "Forelsket i København"... -->
http://www.danskefilm.dk/index2.html

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : e.p.

Modtaget 160 point
Dato : 07-10-02 11:22

Fra filmen: En herre i kjole og hvidt

Pige med det lyse hår.
Tekst: Viggo Barfoed
Musik: Erik Fiehn

Piger med glødende blikke,
de morer mig ikke,
de sorte øjne gnistrer forgæves.
Piger fra fremmede riger, de ungarske, franske
og spanske
er intet mod dig.

Pige med det lyse hår,
du er som den danske vår, yndig sval og mild,
aldrig hed og vild.
Bygevejr og solskinssmil
veksler tit, som i april,
forårssolen gnister slår
i dit lyse hår.
Dine øjne forjætter blidt
om en tid, der kommer:
Se, nå går vi med stærke skridt
mod den varme sommer.
Pige med det lyse hår,
hør hvordan mit hjerte slår.
Ved du, det fortæller mig,
at jeg elsker dig¤