/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny pc vil ikke indlæse og afvikle spil"
Fra : yearhouse
Vist : 386 gange
200 point
Dato : 06-07-05 21:15

Der er helt sikker enormt dygtige mennesker her.....Har bare så meget glæde af det.

Nå...men det hér er nok værre?....Jeg har købt ny Pc for en måned siden, næsten 2 ghz og 200 giga hd osv osv osv...

Jeg har så forsøgt at indlæse div spil. Men de lidt større vil den sq ikke....og nu er det ikke fordi den ikke er "stor" nok, for jeg har prøvet at indlæse på den gamle pc....og det går fint.....Den er bare ikke stor nok til at afvikle dem.

Nu må man jo ikke nævne navne. Jeg har først skrevet til den relevante support......Der gik 14 dage.....og så manglede de et bestemt nummer for at svare...SELVOM jeg er registreret.......Jeg kan så vælge at rekonstruere problemet igen, som de beder om...for jeg har ikke en kopi, da jeg anvendte deres "supportside".

Så prøvede jeg telefonsupporten. Her fik jeg så en svensker......Jeg er ikke "rassist", meeeeeen jeg fattede sq ikke meget.....Resultatet blev, at han anbefalde mig at opdatere driveren til grafik-kortet...og gav mig et link......Det er gjort....og det hjælper ikke....

Det værste er sq datteren spil: Dark Age of Camelot...hvis det siger nogen noget?....DET kan faktisk godt indlæses......men ikke afvikles. Kort efter starten går pc i frys...og musikken står og hakker samt billedet ligner et gammel grillbarspil.

Jeg ville være ENORMT glad, hvis det er noget jeg kan løse med nogle "klik"....og datteren vil smide om sig med kys. *s*

Mange hilsner
TOM

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-07-05 21:34

Har du indstalleret alle drivere fra den cd der plejer at følge med bundkort/motherboardet?
Prøv lige først at gå ind under Start > kontrolpanel så under system > hardware > enhedshåndtering ! Er der nogle gule advarselstrekanter der?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-07-05 21:41

hej Tedd.

Ja...dér er alt ok.....Maskinen er forsynet med "indbygget" windows....og jeg HAR prøvet at starte helt forfra, ligesom når man booter fra CD.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-07-05 21:48

Har du stillet 2 spørgsmål? Ok hvad er det for nogle spil?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-07-05 21:49

Er det nogle dos spil?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-07-05 21:57

Nej nej Tedd.
Det er sq dugfriske spil.......som sagt: for husfredens skyld (også) er det værst med et der hedder Dark Age of Camelot....Det er ossse rimelig stort, men træls at se, at vennerne kan køre det på mindre maskiner...men ikke på min nye "Packard Bell"........ups

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-07-05 22:00

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-07-05 22:21

Der må komme nogle fejlmeddelelser?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 06-07-05 23:10

Ingen meddelelser i Dark age of Camelot......den fryser bare og står og hakker i musikken....Kan ikke engang Boote, men må slukke for pcén bagpå..

Ellers kommer der masser af fejlmeddelelser: Forkert disk ---- directX error ---
--- setupDLL.cpp (439) ---runtime error: runtime 6------ D3DERR_iNVALIDCALL code:2156,facility: 2166, severity: 1.

puha....og så de sædvanlige med at sende fejlrapporter...

Det skal siges, at jeg HAR installeret Direct 9c

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-07-05 23:37

hejsa.

her er link, som lyder som lidt derhenad, ellers kan du selv søge lidt på siden, efter andre

http://support.darkageofcamelot.com/kb/article.php?id=119

Håber det løses

Lyhne1

Accepteret svar
Fra : lyhne1

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-05 23:41

du kan evt. prøve at geninstallere directX, ellers chek om DAOC understøtter dit grf-kort..

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-05 09:36

Hvilket grafikkort har du?

//Kettedk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-07-05 10:01

Tror det er en bytter!

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-07-05 14:21

Grafikkort...
Det må være détte: VIA/SG3 UniChrome IGP

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-07-05 15:05

Spil er skabt for at gøre forældre gråhårede før tiden.
Har lige selv haft lignende problemer med sønnens PC. Efter inst af nyt grafikkort gik den helt i kage - noget lignede det du beskriver. Efter megen bøvl fandt jeg nye drivere til bundkortet - det hjalp. Pas på at du downloader de NYESTE!!

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-05 16:23

Jeg hopper af nu..

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 08-07-05 18:14

Tak for svaret lyhne1.
Dér har jeg fundet mange svar på mine problemer,,,,men der er sq for meget bøvl med bæsten ALT....Så nu kommer den sq ned til forhandleren...
TUSIND tak til alle

sommerhilsen
TOM