/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
OFiR-kontakt (kan ikke logge på)
Fra : kamilla
Vist : 1474 gange
200 point
Dato : 06-10-02 11:01

Hvordan kan det være, at jeg ikke kan logge på OFiR-kontakt fra min egen PC, men godt fra andre PC'er.

Der er ikke problemer med at komme ind på andre menuer i OFiR (post, chat m.v.)

Det er som om, at jeg skriver forkert login eller password, med den forskel, at jeg ingen fejlmeling får. det er ikke capslock o.lign det er galt med.

Jeg har prøvet at lave en ny profil, men med samme resultat. Kan ikke komme ind fra min egen men god andre PC'er. Jeg har også slettet cookies og andet der stod OFiR ved i "cookies" og Temp. Men intet hjælper.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen fra en lidt "ked-af-det" pige.

Jeg ville gerne give mere end 100 point, men det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 06-10-02 11:32

Du har ikke været inde i Funktioner -> Internetindstillinger og ændret noget?

Kommentar
Fra : kamilla

Dato : 06-10-02 11:57

Til summer - nej jeg har ikke lavet om på noget (så vidt jeg husker) - jeg har jo prøvet lidt her og der efter at det gik "galt". Men det mystiske er jo, at alt andet fungerer.

Men er der noget jeg bør tjekke?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-10-02 14:39

Hej Kamilla

Jeg er ingen ørn til dette, men det kan muligvis være dette:
Hvis du køre med win XP kan det være "beskyttelse af dine personlige indstillinger" der skal ændres på. Det gør du ved at gå i "funktioner" - "internetindstillinger" - "beskyttelse af personlige oplysninger" - "standart" - og så ændre den til middel.

Håber det hjælper

//Toupie

Kommentar
Fra : kamilla

Dato : 06-10-02 18:56

Hej Toupie

Jeg har nu prøvet at ændre på denne indstilling, men det giver desværre ikke noget resultat. Jeg kan simpelthen ikke forstå det, for det er det eneste sted jeg ikke kan komme i kontakt med, og jeg skal sørme ind på det *S*.
Forresten den indstilling du omtalte, stod på 'mellem' (standard).
Men tak for forsøget.
Det er XP jeg har på min pc

/Kamilla

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 06-10-02 19:55

Hej Kamilla,

kender du andre der evt. ka' komme ind i øjeblikket?

bare for at kontrollere at Ofir kontakt siden ikke er nede, det ka' jo være det der er galt...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kamilla

Dato : 06-10-02 20:04

Hejsa 'Strarup'

Det er kun på min egen pc det er galt - jeg kan godt komme ind, når jeg bruger en andens , men det er jeg jo i sagens natur ikke interesseret i. *S* OFiR er ikke nede, når jeg prøver, det har jeg tjekket sammen med en veninde.

Naturligvis er der et eller andet flueben, der skal ændres på, men hvor? Jeg har forsøgt mange steder efterhånden.

/Kamilla

Kommentar
Fra : kamilla

Dato : 07-10-02 18:03

Er der da slet ingen, der har en løsning?

Nu har jeg fået 20 point mere at gøre godt med, og jeg vil gerne holde mit spørgsmål "varm" og jeg har læst, at jeg "kommer på" igen på denne måde. - Er det ikke ok? *S*

/Kamilla

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-10-02 20:01

Hej Kamilla!

Sikken noget l...!

Hvilken browser benytter du?

Hvis du bentter MS Internet Explorer så prøv at tilføje "ofir.dk" uden anførselstegn under fanebladet "Beskyttelse af personlige oplysninger" prøv også at tilføje "http://mail.ofir.dk/" under "Sikkerhed" >"Websteder. du har tillid til" >"Websteder".

Hvis du bruger firewallprogram så skal du også der prøve at give http://mail.ofir.dk/ særlige rettigheder. hvis dette ikke virker, kan du også prøve at tilføje "http://www.ofir.dk/" nævnte steder.

Prøv oså, at bede om hjælp ved at lade som om du har glemt password, så kan du da se om den funktion virker.

Hvis det heller ikke virker; så e-mail til ofir.dk og spørg hvilke adresser, der skal have særskilte rettigheder eller hvad dder ellers kan være galt.

Prøv også lige at oprette en mail konto et andet sted eks.v. hos: http://www.ofir.dk/

Du behøver ikke at forhøje med flere point; men det er da en god idé, hvis du synes, at du ikke modtager svar, fordi så er der flere, der ser, at du behøver hjælp.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-10-02 22:16

Hej Kamilla,

undskyld... har haft lidt travlt... plus Kandu's mailsystem har været nede, hva' resulterede i omkring 200 mails ligepludselig som var ret svært at holde rede i...

jeg vil bakke op omkring Bjarne i at du ikke behøver at forhøje med flere point... for det første kommer den ikke frem ude blandt de 25 nyeste indlæg, men kommer kun øverst på den liste som den kategori indlægget ligger i, og der er 1 point såmænd nok til at gøre det...

jeg afprøvede selv ofir... og havde ingen problemer... men ellers hvis du vil ka' du sende mig en mail på strarup@worldonline.dk eller skrive din mail... så ka' jeg sende dig adressen på på en ofirmail der virker og som har oprettet Ofirkontaktkonto... sammen med kodeord osv. som du selv ka' ændre... bare for at ta' et udgangspunkt idet jeg ved du allerede har en ofir konto... men så er jeg da ihvertfald 100% sikker på at det funker, og har derud fra lidt mere at arbejde med...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 10:26

Hej Kamilla,

hvordan går det med det?
har du fået det til at virke eller driller det stadigvæk?

ka' du ikke lige sige om du vil afprøve den konto jeg har oprettet eller ej...

fordi hvis du ikke vil afprøve den vil jeg slette den igen...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kamilla

Dato : 10-10-02 13:45

Hej alle hjælpere - ingen af de gode råd I er kommet med, har hjulpet. Så ØV ØV ØV.

Det er stadig sådan, at jeg skal på en fremmed pc for at logge ind på ofir-kontakt - og det er kun ofir-kontakt, det er galt med på min pc.

Jeg kan godt komme ind i fx ofir-mail, og alle andre programmer, der kræver brugernavn og password.

Men skal jeg ind på ofir-kontakt, er det som sagt på en fremmed maskine der skal bruges - og mit 'gamle' brugernavn og password er ok der. Så bl.a. derfor er jeg sikker på at brugernavn og password er rigtig. (Og Caps Lock er slået fra *S*)

Jeg har også, som anbefalet, lavet en ny login, men denne nye duer heller ikke på min egen maskine, men på alle andre jeg har prøvet. - Så 'strarup' tak for din ulejlighed, jeg har prøvet denne øvelse, uden held.

Min konklusion er, at der et eller andet ved min egen pc, der er galt, men hvad?

Jeg er ved at opgive, for jeg er ikke interesseret i at bruge en 'fremmed' maskine til en så personlig ting som kontaktannonce. - Det kan I godt forstå, ikke?

Mange hilsner fra
Kamilla

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 14:20

Hej Kamilla,

det ka' jeg godt forstå...

så vil jeg slette den profil samt mail jeg har oprettet ude på Ofir...

hvis du vil ka' jeg evt. ta' et kig på din computer vha. af remote computing... programmet jeg så vil bruge er Remote Anything, som du ka' få mere at vide om her... -->
http://www.remote-anything.com/
men det er op til dig om du har lyst til det...

hvis du vil ka' du som sagt sende mig en mail til strarup@worldonline.dk

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-10-02 15:37

Hej Kamilla!

Ja, der er noget der tyder på, at dit system trænger til en geninstallation af Windows.

Du skal / bør / behøver ikke at formatere eller slette noget i første omgang.

Husk at tage backup af dine data, før du evt. geninstallerer, er du i tvivl, så skriv lige!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 15:48

Hej Kamilla,

jeg kom lige til at tænke på noget... idet så vidt jeg ka' forstå på det så kører du Win XP...

har du Microsoft Virtual Java Machine installeret? (MSJavx86.exe)

f.eks. ka' du se sidder med javascript?

hvis ikke så prøv at hente og installere den... enten her... -->
http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3-19990518/cabpool/MSJavx86_CD24D109B33421DB6728FBDC80C9F572EB7A3865.exe
(hvis linket er blevet knækket, ka' du kopier hele linket om i adresse linjen)
eller den ka' også hentes i denne mappe... -->
http://mirror.averse.net/microsoft/service-packs/winxp/hot-fixes/applications/javavm_3319_XP_4820/

har du evt. opdateret til Service Pack 1 til XP?

eller opdateret IE 6 til IE 6.1?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 15:54

Hej igen,

det ka' selvfølgelig også være som Bjarne skriver at den trænger til en geninstallation af Windows, men synes bare det virker noget vildt, når det kun er Ofir Kontakten der driller...

ellers prøv at putte WinXP CD'en i dit CD-rom drec, og derefter tryk på Start --> Kør --> og indtast "SFC /SCANNOW" og Tryk OK...

så vil den rette eller geninstallere filern, vis der sku' mangle eller være noget galt med nogle af filerne... men jeg er lidt i tvivl om der er noget alvorligt på færde når det nu kun er Ofir Kontakten der driller...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-10-02 16:22

Hej Strarup m.fl.!

MS Windows udgaverne er efterhånden så komplekse, at ændrer / retter man en fejl et sted, så får man bøvl et andet sted. Det var meget nemmere med Dos.

Jeg synes det er OK, at prøve at rette nogle fejl, og bruge noget tid på det; men mange gange viser det sig, at det er meget nemmere og hurtigere at foretage en geninstallering af Windows, selvom jeg ikke er tilhænger af dette.

Jeg kender flere, der formaterer og installerer Windows helt fra bund; hvad jeg synes man først bør ty til i absolut sidste tilfælde grundet det meget arbejde med opsætning af drivere og personlige indstillinger samt hentning og installering af opdateringer fra Microsoft m.fl.

Jeg foretrækker, at geninstallere oveni, så får man samtidig gjort rent på en let måde, uden det helt store arbejde og med et tidsforbrug på ca. 1 time afhængig af Windows vers.

Så derfor synes jeg, at der her i dette her tilfælde, må være på tide, stærkt at overveje en geninstallation og som tidligere skrevet, er det meget begrænset hvad man derefter behøver at tilrette, dette afhænger igen af Windows version; men med Microsoft sidste version Windows XP Home, er disse tilretninger minimale.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 16:40

Hej Bjarne,

har du evt. prøvet "SFC /SCANNOW" kommandoen i kør før du geninstallere din WinXP?

idet den kommando, sku' fixe korrupte filer, hvis der sku' være sådan nogle... svarer lidt til en slags systemgendannelse...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-10-02 17:01

Hej Strarup!

Ja den kender jeg til og bruger den selvfølgelig før en geninstallering. Jeg burde nok lige have anbefalet brug af denne; men jeg har ikke opfattelse af at det er en decideret diskfejl; men det kan da godt være, at den kan klare problemet.

Og så er der jo også regcleaner, spybots m.fl.

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : ks9000

Modtaget 200 point
Dato : 12-10-02 12:19

Hej Kamilla.

Jeg har netop haft det problem, at jeg ikke kunne få min MediaPlayer til at virke.

Ved et tilfælde opdage jeg, at datoen på min pc var helt hen i vejret - den stod til år 2220! - Den rettede jeg, og bingo, så virkede programmet igen.

Logisk? Ikke i mit hoved, men prøv.

Hilsen Knud

Godkendelse af svar
Fra : kamilla

Dato : 12-10-02 16:29

Kære kære Knud - må jeg nok have lov at skrive - dit råd virkede, så alt igen ved det gamle hos mig.

Hvor var det dejligt, du kunne hjælpe mig, selvom det var et fuldstændig "tåbeligt" forslag. (griner)

Jeg er bare så glad nu.

1000 knuser fra mig.

PS
Også tusinde tak til alle I andre, for de mange forslag i kom med. Men hvem kunne vide, at et sådan ting som et forkert årstal ville påvirke det. Som Knud skriver, er det ikke logisk, men det er også ligemeget, når det bare virker. Tak alle.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-10-02 16:56

Hej Kamilla!

Til lykke - det var da dejligt!

Men hvordan er årstallet blevet ændret?

Jeg har også en gang været ude for at årstallet var helt forkert, siden da har jeg altid uret til at stå i højre hjørne på proceslinien.

Det er da også meget rart, at have tid og dato lige ved hånden!

I Windows XP får du uret til at være fremme ved at højreklikke på start > egenskaber >proceslinien > og sæt derefter fluben i vis ur.

Mvh
Bjarne H