/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
tegneprogram til ombygning/tilbygning
Fra : bva
Vist : 6451 gange
200 point
Dato : 06-07-05 15:54

Hvilket program er letteste at bruge ( og godt )

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 15:59

Jeg stemmer på AutoCad. Det fåes også i en Light-udgave der er lidt nemmere at gå til end Pro-versionen. Prøv at finde den ved en Google-søgning på AutoCad. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 16:13

Et fuldt Autocad koster næsten lige så meget som en lille tilbygning, og du bruger ca. et år til at lære brugen af det.
Jeg har ikke prøvet dette program - men det er gratis.
http://www.nordicos.org/programs/all/qcad/
Det er ikke i 3D men så er det også nemmere.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 06-07-05 16:30

Visio i en ny udgave er også god/nem at bruge

Du kan også her i århus, låne flere 3D hus tegne program, på bibioloteket, de er OK, de er nogenlunde at bruge, men det ser ikke altid lige godt ud.

Jeg har tegnet flere 2d modeller i visio og efterfølgende brugt dem til at lave papmodeller efter, det tager lidt tid med den første model, men resultatet er oftest rigtig godt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 16:32

Eyvind for hulen da. Jeg anbefaler jo netop Light-versionen og IKKE Pro-versionen. [hør]

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 16:40

Ja ja Arne - men jeg er ikke sikker på at light versionen kan køre på XP.
Autocad 13 og 14 med eller uden light kan ikke køre under XP.
Men jeg ved ikke om version 2000 og 2003 findes i light udgave.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-05 17:03

Undskyld, men hvis det er en enkelt ombygning, hvad fejler papir, blyant og lineal?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-07-05 17:05

Tegning 1 laves væsentlig hurtigere i hånden, hvorimod rettelser er hurtigere på tegneprogram (hvis man er øvet).

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 06-07-05 19:08

Her er også et lille let program at arbejde med.

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?cid=64&lid=402

Seipe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 19:34

Jeg må give 3773 ret. Når der skal tegnes huse/haveplaner/hjemmesider/databaser
..............så starter det bedst på papiret.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 06-07-05 19:48

Atocad Light også kaldet Acad 2002 LT er et ganske udmærket program, men ingen autocad programmer er lette hvis man ikke kender til brugen. En anden ulemper er at det ganske dyrt i anskaffelse.
Til Eyvind Acad 2002 LT køre glimrende på XP og det program jeg viser linket til har det også godt med XP.

Vil man have et program som ACAD LT og lave første klasses tegninger, så er der her et alletiders gratis program. Der skal downloades ca. 51 Mb og det virker fortrinligt.
Vælg ProgeSOFT DWG Viewer og jeg vil anbefale version 2006. Umiddelbart skulle man tro det kun er en DWG viewer, men det er altså et komplet tegneprogram, som ligger så tæt på ACAD LT, så man ikke opdager forskellen bortset fra navnet.

PS! Jeg bruger selv AutoCad 2004 DK med firmalicens. Jeg har dog afprøvet ProgeSOFT DWG Viewer, fordi jeg skulle finde et program, så entreprenørerne på en bestemt byggeopgave kunne læse vores digitale tegninger, da alt projektmateriale udgives på CD. Under installation får man mulighed for at donere et beløb og man kan også lade sig registrere eller lade være. Jeg undlod at registrere den første uge og registrerede derefter og lod det registrere som privat person. Det giver absolut ingen gener. Jeg har haft programmet på min PC i 3 mdr. nu.

http://www.progesoft.com/compra/index.asp?left=viewer&lang=eng

ProgeSOFT DWG Viewer is freeware for both personal and commercial use.

ProgeSOFT DWG Viewer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 20:33

Jeg ved godt at 2000 og 2003 skal køre i win 2000/XP men var ikke sikker på om de fandtes i LT.
Jeg har lige kigget på dit ProgeSOFT og det ser ret omfattende ud.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 25-07-05 20:08

Kig her, Der er rigtig mange muligheder

http://cph.ing.dk/shareware/tek_cad.html

[hør]

Accepteret svar
Fra : luopkceb

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-05 09:31

Gå ind på Google, og skriv "Home plan pro" dette er et fantastisk program til amatører, og ikke slet så avanceret som AutoCad. Programmet kan downloades , og er for free i 30 dage tror jeg det er, det koster 39 USD som engangsbeløb.
Har det selv.

Godkendelse af svar
Fra : bva

Dato : 29-07-05 15:04

Tak for svaret luopkceb.

Kommentar
Fra : luopkceb

Dato : 29-07-05 18:42

Glæder mig, at kunne hjælpe.