/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Mini harddisk (til overførsel af foto fr~
Fra : pallenoc
Vist : 1169 gange
200 point
Dato : 06-07-05 14:26

Vi skal en tur til Skotland i 2 uger og vil selvfølgelig tage en masse (digitale) billeder.
Jeg søger derfor efter en mini harddisk (>20 GB) hvor det er muligt at overføre billederne fra et SD-kortet UDEN brug af en computer.
Kender nogen eller evt. har erfaring med én sådan?
Evt. et link til netbutikker.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 14:33

Jeg så sådan en demonstreret på DK4 for nylig i udsendelsen Dimser der dur. Prøv på DK4's hjemmeside. Jeg tror den nøjagtige adresse er: www.dk4.dk/Dimser

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 14:35

Nå for pokker, det var forkert. Prøv denne istedet: http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=72

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 14:42

Shit, der står ikke noget om de første 4 udsendelser i år og det var i en af dem jeg har set det. Jeg giver op. Undskyld forstyrrelsen.

Men sådan en findes altså, det er bare om at finde den.

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 06-07-05 15:15
Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 06-07-05 15:18
Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 06-07-05 15:19

Kan ikke sige hvorfor den laver "ged" i links. Så du må kopiere den fulde sti.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 16:23

Jeg har og bruger sådan en kortlæser/harddisk/batteridrevet (m/oplader)/USB til senere indlæsning på min comp. Den benytter 2,5" HD (tynd udgave fra bærbare)
Den har jeg med på ferie.
Jeg har købt den i Tyskland men de sælges vist herhjemme nu.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 06-07-05 16:49

mickey777:
Mange TAK for dit link...jeg har fundet den på siden!

Eyvind:
Du kan vel ikke oplyse et (producent)navn og modelbetegnelse på den du har?

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 17:01

Jeg gav ca. 1200 og proppede selv en lille 5 GB HD i.
Og den er her:
http://www.danbit.dk/produkter/1412.phtml
Nederst
Det er præcis den jeg har.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-05 17:04

Den er nem at bruge - tænd for dyret hold øje med ladestand tryk og den overfører fra de mest almindelige memorycard. Det kan tage ca. en halv time at føre 1GB over, men det er nok fordi det er en gammel HD jeg har.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 06-07-05 19:25

Jeg har selv lige købt en sådan "Travel Disk" på 40 Gb til ca. 1400 Kr.
Den virker perfekt og kan læse CF MS SD MMC SMC. - Der medfølger Lader og USB dobbelt kabel, samt en CD med software.
Den kan valgfrit køre på de indbyggede batterier, via USB porten og strømforsyningen (laderen)
Hver gang der indlæses et memorykort, oprettes der en mappe hvor billederne lægges. Herved vil ingen billeder blive overskrevet.
Mappernes navne starter med angivelse af memory korttypen samt et fortløbende nummer for den aktuelle korttype.
Ex.: CF001 - CF002 - SD001 - SD002 o.s.v.
Hvis man på en ferietur, lagre billederne for hver dag, så vil du have styr på, fra hvilken dag de er taget.

Min Travel Disk er en "Amitech Travel Disk 40 Gb" model VP2160.
http://www.amitech.dk/includes/soeg.asp og skriv "travel disk"

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 07-07-05 08:05

MANGE Tak for svaret severino. Det er lige præcis en sådan model jeg søgte!

Til jer andre:
Ligeledes en STOR tak for jeres gode kommentarer og links. (Hold lige øje med denne kategori)

Mvh
Palle