/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
væk med beskyttelsen?
Fra : Tompe_10
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 06-07-05 13:35

Jeg har købt nogle numre på tdc oline butik men de er beskyttet og jeg vil gerne vide om jeg kan fjerne den beskyttelse?

vil nemlig gerne ha dem over på min mp3

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-05 13:45
Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 06-07-05 18:21

Jeg bruger selv programmet Tunebite (gratis trial kan hentes på http://www.tunebite.de/tunebite.exe), som optager lyden fra dit lydkort i god kvalitet.

Jeg tillader mig at kopiere teksten fra Karl_Smarts svar på et tilsvarende spørgsmål for kort tid siden - håber det er i orden:

De lovlige wma-filer er jo lige netop beskyttede (DRM) for at de frygtelige musikpirater ikke må kunne kopiere musikken til cder eller andre computere. Ved at konvertere til et andet format vil du lige præcis kunne ophæve beskyttelsen, og det er hverken dba eller nogen andre interesserede i..
Derfor er det så godt som umuligt at konvertere en beskyttet .wma-fil til et andet format (fx mp3, wav), som ikke bruger DRM.

I stedet kan man ved hjælp af specielle programmer optage al den lyd der kommer ud af ens højtalere - til og med i god kvalitet - hvorefter programmet gemmer den optagedede lydfil som .mp3, som derefter kan brændes ud på en cd eller kopieres unlimited..
En guide til et sådant program findes på Piratgruppens hjemmeside: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=440

En helt anden mulighed, hvis du vel og mærke har licens til at brænde den pågældende .wma-fil ud på en cd, er at brænde cden som en image-fil (.iso, .nrg, osv..) og derefter kopiere "cden" ind på computeren igen som mp3 eller waw-filer..
En guide til dette findes ligeledes på Piratgruppens hjemmeside: http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=496

Accepteret svar
Fra : coincident

Modtaget 100 point
Dato : 06-07-05 19:38

Put dem ind i windows mediaplayer og før dem til brændingslisten eller til synkronisering så får du licensen derigennem.
Held med det!

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 08-07-05 19:10

Tak for svaret coincident.

Det var lige havd jeg havde brug for

Kommentar
Fra : coincident

Dato : 08-07-05 22:44

Det var så lidt og det virkede?