/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
EFTERLYSNING: Bogen "Det lille blå lokom~
Fra : Trotskij
Vist : 1763 gange
150 point
Dato : 06-07-05 12:02

Hej

Jeg har en veninde der igennem mange år har ønsket sig den danske udgave af bogen "Det lille blå lokomotiv", som hun kan huske fra sin barndom.
Desværre er den udsolgt fra forlaget, og jeg kan ikke finde den nogen steder.

Bogen har ISBN nr. 87-90180-05-4.
Dens originaltitel er "The little engine that could", og forfatteren er Watty Piper.

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe den eller nogen som eventuelt har den liggende og samle støv i en skuffe og gerne vil af med den?

Med håbet om at kunne glæde en gammel veninde (o:

Pia Nielsen

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 160 point
Dato : 06-07-05 12:08

Når jeg selv søger en bog der er udgået fra forlaget plejer jeg at søge efter Antikvariater på Google. Finder en og sender dem en email hvor jeg beder dem skaffe mig den ønskede bog.

Sidst brugte jeg: Dansk Antikvarisk [boerthy@antikvarisk.dk]

Det virker. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 06-07-05 12:09

Jeg vil lige sige at ISBN nr. 87-90180-05-4 er "det llille lokomotiv" af Ib Spang Olsen
http://www.e-boghandel.dk/shop/item.asp?id=4493

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 06-07-05 12:14

UPS, ISBN nr. til bogen er 87-562-4230-1

Tak for rettelsen /o:

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-05 12:23

Af forfatteren Watty Piper findes den her: http://www.ibooks.dk/seek.asp?seekwords=watty+piper&D1=82

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-05 12:25

- Men der er kun 1 stk. på lager !

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 06-07-05 12:28

Deværre står der "Desværre udsolgt" når man klikker sig ind for at købe den )o:

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 06-07-05 12:34

Øv for det da.

Kommentar
Fra : Spirillen

Dato : 06-07-05 12:47

Ok prøv her
http://www.bog-ide.dk/
og søg på titlen. De har den

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-07-05 12:58

Bogen kan købes her
http://www.ibooks.dk/typer.asp?mode=serie&serie=%C6lle+b%E6lle

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-07-05 15:44

Ved du ikke hvordan man lukker et spørgsmål, så se her:

Når du går ind på dit eget spørgsmål, vil du se at der over hver enkelt kommentar, helt ude til højre står
Accepter som svar. Du vælger den kommentar du synes har været til størst hjælp for dig. Så klikker du på teksten Accepter som svar. Du får så lov til, dels at angive ved et antal stjerner imellem 1 og 5, hvor godt du synes svaret var, samt at skrive en besked til den der svarede. Derefter trykker du på OK-knappen. Nu er dit spørgsmål lukket, den dygtige svarer har fået sine point, og spørgsmålet er lukket. En af fordelene ved at lukke sine spørgsmål er at andre der vil læse svaret, skal betale 10% af point-antallet for at læse det efter at spørgsmålet er lukket. Man vil altid kunne læse dit spørgsmål, men kommentarerne og det accepterede svar skal købes. Det betyder at hvis dit spørgsmål var til 100 point, koster det 10 point at åbne det efter at du har lukket det. Du kan dog max. få 50% af dine point tilbage på den måde. Men det betyder også at et 100 point spørgsmål kan ende med kun at have kostet dig 50 point. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 28-07-05 19:39

Jo, tak, jeg ved skam godt hvordan man lukker et spørgsmål. Jeg ville bare vente og se om jeg fik et positivt svar fra det antikvariat jeg blev anbefalet (da bogen ikke kan købes nogen af de andre angivne steder...), så jeg samtidig med at jeg lukker svaret, kan give en pæn hilsen om hvorvidt det lykkedes at skaffe bogen hos antikvariatet eller ej...såmænd.

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 22-08-05 12:23

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-08-05 15:19

Hwa så lykkedes det dig at skaffe bogen antikvarisk?

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 23-08-05 09:05

Næ, men jeg prøver igen. De holdt ferielukket da jeg mailede til dem og har ikke svaret siden. Jeg synes dog stadig at dit bud kom tættest på en god idé til at skaffe bogen. - Derfor fik du pointene

Jeg skal nok lige melde tilbage hvis jeg skulle få fat i den....Damn, hvor ville min veninde blive glad...

MVH
Pia

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 23-08-05 09:05

Næ, men jeg prøver igen. De holdt ferielukket da jeg mailede til dem og har ikke svaret siden. Jeg synes dog stadig at dit bud kom tættest på en god idé til at skaffe bogen. - Derfor fik du pointene

Jeg skal nok lige melde tilbage hvis jeg skulle få fat i den....Damn, hvor ville min veninde blive glad...

MVH
Pia

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 24-11-05 21:49

Er der sket noget i denne sag? Jeg søger nemlig samme bog.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 25-11-05 11:17

Niks, der er ikke sket det mindste. Jeg tror jeg mailede til 3-4 antikvariske boghandlere og har ikke hørt fra een eneste!! dårligt, ik' ?
Jeg er nok ikke en stor nok kunde, når jeg kun beder om en lille billig børnebog

Jeg skal nok skrive hvis jeg pludselig får fat i den!!

Forresten er den vist let nok at skaffe på engelsk hvis du kan bruge det til noget...

Kommentar
Fra : klodomir

Dato : 25-11-05 16:05

Tak for svaret! Nej, desværre kan jeg ikke bruge den engelske udgave, da bogen er tiltænkt en lille dreng. Det skulle så lige være, hvis man købte den engelske og limede en hjemmegjort oversættelse ind på siderne.