/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
nedlukning af Windows ME
Fra : cerp
Vist : 347 gange
13 point
Dato : 06-10-02 09:53

Jeg har en pc hvor der lige er blevet installeret Windows ME på, men når den skal lukkes kommer den væmmelige blå skærm frem hvor der står:

Windows beskyttelsesfejl - systemet skal genstartes - derefter låses systemet totalt og jeg er nødt til at tage strømmen direkte.

450 mhz - 384 mb ram 60 gb hd

Jeg har i øvrigt også forsøgt at installere Windows Xp på denne men den ville ikke engang bruge XP disken som boot-disk - fejlcode 5 (hvad det så end er) hvorfor mellenium blev valget.

Er der hjælp at hente ??

Hej fra Carl

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 06-10-02 15:28

HOW TO: Troubleshoot Windows XP Problems During Installation When You
Upgrade from Windows 98 or Windows Me
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q310064

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sun, 06 Oct 2002 07:53:10 GMT, "cerp" <cerp.news@kandu.dk> wrote:

>Jeg har i øvrigt også forsøgt at installere Windows Xp på denne men den
>ville ikke engang bruge XP disken som boot-disk - fejlcode 5 (hvad det

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-10-02 11:16

Hej Carl,

ang. winxp er det så en fuld installation, eller en opgradering fra anden windows version til XP?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 12:39

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in
news:02i0qug7qtkq7966f7c80cf0doioa3iq62@4ax.com:

> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

Vil du ikke være rar at tage et smut forbi
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
- jeg har lagt mærke til at du konsekvent bundciterer, hvilket ikke gør
det lettere at følge en tråd. Tak.

--
Med venlig hilsen
arc@na, Microsoft MCP - Windows NT4 Server

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-10-02 16:28

Det er jo netop det det gør.
Når du i en tråd lige har læst et spørgsmål er det næste du er
interesseret i jo svaret, ikke? Så hvorfor skulle du (og alle andre
der følger tråden) være tvunget til at springe over det citerede for
at se det man er interesseret i?
Citeringen er til for dem der af en eller anden grund ikke har det
oprindelige indlæg på deres server. For dem er det let nok at kaste et
blik længere ned i teksten for lige at se hvad spørgsmålet egentlig
gik ud på.
Disse må anses for at være i mindretal så det er ok at man besværer
dem lidt mere end flertallet.

En undtagelse er når der svares på flere spørgsmål i samme indlæg,
hvor det som regel vil være mere hensigtsmæssigt at besvare inline.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On 09 Oct 2002 11:38:36 GMT, "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote:

>- jeg har lagt mærke til at du konsekvent bundciterer, hvilket ikke gør
>det lettere at følge en tråd. Tak.

Kommentar
Fra : cerp

Dato : 09-10-02 18:11

Til Jens Peter Carlsen

Jeg stillede et spørgsmål i håb om at nogle personer kunne hjælpe mig - ikke for at blive håbet omkring behandling af svar når man ikke er den helt store guru til dette her.
Hvis Jens Peter Carlsen ikke har noget svar bør han afholde sig fra at kommentere dette TAK

"Jens Peter Karlsen" skrev d. 09-10-02 16:28 dette indlæg :
> Det er jo netop det det gør.
> Når du i en tråd lige har læst et spørgsmål er det næste du er
> interesseret i jo svaret, ikke? Så hvorfor skulle du (og alle andre
> der følger tråden) være tvunget til at springe over det citerede for
> at se det man er interesseret i?
> Citeringen er til for dem der af en eller anden grund ikke har det
> oprindelige indlæg på deres server. For dem er det let nok at kaste et
> blik længere ned i teksten for lige at se hvad spørgsmålet egentlig
> gik ud på.
> Disse må anses for at være i mindretal så det er ok at man besværer
> dem lidt mere end flertallet.
>
> En undtagelse er når der svares på flere spørgsmål i samme indlæg,
> hvor det som regel vil være mere hensigtsmæssigt at besvare inline.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
> On 09 Oct 2002 11:38:36 GMT, "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote:
>
> >- jeg har lagt mærke til at du konsekvent bundciterer, hvilket ikke gør
> >det lettere at følge en tråd. Tak.
>

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 13 point
Dato : 09-10-02 16:43

Jens Peter Karlsen skrev:

> Det er jo netop det det gør.
> Når du i en tråd lige har læst et spørgsmål er det næste du er
> interesseret i jo svaret, ikke? Så hvorfor skulle du (og alle
> andre der følger tråden) være tvunget til at springe over det
> citerede for at se det man er interesseret i?
> Citeringen er til for dem der af en eller anden grund ikke har det
> oprindelige indlæg på deres server. For dem er det let nok at
> kaste et blik længere ned i teksten for lige at se hvad
> spørgsmålet egentlig gik ud på.
> Disse må anses for at være i mindretal så det er ok at man
> besværer dem lidt mere end flertallet.
>
> En undtagelse er når der svares på flere spørgsmål i samme indlæg,
> hvor det som regel vil være mere hensigtsmæssigt at besvare
> inline.
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
> On 09 Oct 2002 11:38:36 GMT, "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov>
> wrote:
>
>>- jeg har lagt mærke til at du konsekvent bundciterer, hvilket
>>ikke gør det lettere at følge en tråd. Tak.

Suk!
Xfut: <news:dk.admin.netikette> som så mange gange før.
Dette indlæg og svar til det vil havne i ovenstående gruppe.

Folk i dk.admin.netikette som ønsker at finde ud af hvad debatten
går ud på må læse nedefra og opefter. Jeg gider ikke lige at om-
møblere hele indlægget for at gøre det overskueligt. Det burde
være forfatteren selv som sørger for det.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Kommentar
Fra : cerp

Dato : 09-10-02 18:50

Madsen / Carlsen m.m. er åbenbart guruer til dette - skriver en hel masse uden at besvare et spørgsmål - måske skriver de at de ikke gider "ommøblere m.m." fordi de ikke kan finde svaret på spørgsmålet - dette er bare for meget - lad dog være med at skrive/besvare såfremt der ikke er noget fornuftigt at sige TAK

Godkendelse af svar
Fra : cerp

Dato : 09-10-02 19:03

Tak for svaret Madsen - jeg kunne ikke bruge dine kommentarer til noget som helst - hvis du har noget at skrive til et spørgsmål så gør det - ellers hold fingrene fra tastaturet - suk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-10-02 15:33

Det her citerede svar var ikke til dig. Det burde være tydeligt at det
ikke var dig der skrev det indlæg jeg svarede på. Også selvom du måske
ikke har det indlæg jeg besvarede på den server du henter news fra
burde det være klart ud fra konteksten, at det ikke vedrørte dit
spørgsmål og var du stadig i tvivl ville et hurtigt blik på det jeg
citerede afsløre at det drejede sig om et andet indlæg.
Jeg har ladet det jeg citerede blive stående forneden så du ved
selvsyn kan se at det var en vis "arc@na" som jeg svarede og ikke dig.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Wed, 09 Oct 2002 16:11:11 GMT, "cerp" <cerp.news@kandu.dk> wrote:

>Til Jens Peter Carlsen
>
>Jeg stillede et spørgsmål i håb om at nogle personer kunne hjælpe mig -
> ikke for at blive håbet omkring behandling af svar når man ikke er den
>helt store guru til dette her.
>Hvis Jens Peter Carlsen ikke har noget svar bør han afholde sig fra at
>kommentere dette TAK
>
>> On 09 Oct 2002 11:38:36 GMT, "arc@na" <boss@nsa.invalid.gov> wrote:
>>
>> >- jeg har lagt mærke til at du konsekvent bundciterer, hvilket ikke
>gør
>> >det lettere at følge en tråd. Tak.
>>