/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad har foder med mos at gøre?
Fra : grethes
Vist : 687 gange
60 point
Dato : 05-07-05 21:06

http://www.kandu.dk/dk/tip/11758

Hvad er pointen i dette tibs?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 21:09

Da det er mit tip er det vel mig der skal svare dig. Læs det tip der kom umiddelbart før mit. Der anbefaler en bruger at sprede Grisefoder ud på græsplænen for at fjerne Mos. Det er det jeg advarer imod.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 21:22

http://www.kandu.dk/dk/tip/11757

I følge tippet forsvinder mos, hvis man strør svinefoder på græsplænen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-07-05 21:47

En atombombe detoneret et par meter over en græsplæne er også ret effiktiv over for mos ...

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 05-07-05 21:59

Sorry AJ .......... havde ikke læst det tidligere tips, men hvis Sofuzz har konstateret det virker, er det vel ikke noget man kan advarre mod før man selv har afprøvet det.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 22:03

grethes -> Jeg siger heller ikke at han IKKE har ret i at det virker imod mos, det ved jeg nemlig intet om. Det jeg siger er at det er en dårlig ide p.g.a. de uønskede bivirkninger i form af Rotter, Mus og Mosegrise. Og disse vil med 100% garanti myldre til alle steder hvor der spredes noget som helst foder ud. Hvordan tror du sådan noget lugter efter en regnbyge når det begynder at gå i forrådnelse?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-07-05 22:09

Og kattene, der bliver tykke og fede af at spise svinefoder. Det ender med at de siger øf i stedet for mijav.

Jeg syntes nu ikke, det er en god ide at bruge "foder" til udrydning af mos.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-05 22:15

Jeg synes nu heller ikke, at det tip er så gennemtænkt.
En helt anden ting er: Hvilke stoffer mon det indeholder, det som smågrise fodres med, hvis det også virker som mosdræber

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-07-05 22:23

Ak ja, Dova er da inde på noget. Og bagefter spiser vi de stakkels grise, og så sidde "mosdræberen" i os. Det ender vel med, at der ikke kan gro mos på kirkegårde.

Og så vil jeg da godt nok give Arne ret i, at det ikke er smart at bruge foder som mosdræber. Selv om rotter o.s.v. måske flytter ind ved naboen i stedet for hos en selv.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 05-07-05 22:35

Man kan vel også bare gøde græsset, så det vokser bedre end mosset. og økologer gøder bl.a. med kød og benmel. og det findes også i grissefodder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 22:39

Ja A.C. Det er nok det der gør det effektivt, men det er stadig noget svineri der vil tiltrække skadedyr.

Kommentar
Fra : lexion

Dato : 05-07-05 23:18

Kære a.c.rosmon
Hvis du kender nogle der bruger kød og benmel i grisefoder skal de straks anmeldes da det er strengt forbudt,hvilket det har været flere år.
En lille teori ang. fodrets virke mod mos kan være fordi der er en smule syre i grisefoder ,men det er kun en teori.
Mvh Lex

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-07-05 23:41

Det er nok noget salt stads, det grisefoder.

Jeg har fjernet mos på fliser med salt/vandopløsning.

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-07-05 00:06

Jeg tror da heller ikke det er lovligt at bruge kød/benmel som gødning på markerne

Blev brugen af det ikke indskrænket temmelig meget p.g.a. mistanker om mulig smittekilde for ko-galskab.

mvh dova

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-05 03:59

Det er foder til smågrise der foreslås og det er sikkert kobberindholdet der virker mod mos, men brug dog et middel der er beregnet til at fjerne mos og strø ikke foder der vil tiltrække mus og rotter. Det er ikke tilladt at bruge kobber i foder til større grise netop fordi vi skal spise dem. Og så lige en ting mere: økologer bruger ikke kød-ben mel til gødning og heller ikke foder med tilsætningsstoffer så økologisk grisefoder vil sikkert ikke virke mod mos
Hilsen o.v.n.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 08:49

o.v.n. -> Hvis du lige læser det link der nævnes i selve spørgsmålet, vil du se at det lige præcis er det der er min kommentar til det oprindelige tip om at bruge svinefoder som mosfjerner. Rart at du er enig.

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 05-07-05 11:37

Tip : "Vedr. Mos i græsplænen."

Det er IKKE nogen god ide at sprede foder ud på græsplænen. Det vil lokke både Mus, Rotter og Mosegrise til og DE er en virkelig reel plage. Brug de Mosfjerningsmidler der findes i handelen.

Kommentar
Fra : Innocent

Dato : 06-07-05 09:14

Hej a j

Den med at tiltrække mosegrise køber jeg ikke, for de er vegetarer.

Hilsen Innocent

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 09:18

OK

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 06-07-05 09:56

Ak Ja, og hvad skal de stakkels mos(e)grise leve af, hvis der ikke længere vokser mos på kirkegårdene fordi vi mennesker har spist grise, der har spist foder der indeholder noget mystisk der holder mos væk, Øf siger jeg bare!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-07-05 11:03

Jeg forestiller mig, at sofuzz har fodret smågrise ude på græsplænen og derved har opdaget, at det virker på mos.

Længere tror jeg ikke, historien er.

Hanne

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 30 point
Dato : 21-07-05 18:35

Hvad så grethes, kan du ikke finde ud af at lukke et spørgsmål når du har fået svar?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-05 18:39

grethes har tidligere vist, hvordan et spørgsmål lukkes

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 21-07-05 19:14

Kan ikke se det er så alt afgørende, hvornår et spørgsmål skal lukkes. Jeg bestemmer selv, hvornår mine skal lukkes og om de skal lukkes. Ved godt der er delte meninger om det, men du "Arne" skal i hver til fælde, ikke bestemme over MIG. Måske dette spørgsmål bliver lukket på et tidspunkt, men det er mig ........ og kun mig, der bestemmer, hvornår. Så glem alt om din jagten på mine åbne spørgsmål. Det er helt og aldeles nytteløst at bruge tid på. Brug hellere tiden på noget mere fornuftigt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-07-05 19:18

Basta

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 21-07-05 19:22

Ja, sådan ............. jeg bestemmer heldigvis selv. Andre skal ikke bestemme over mig ....... og slet ikke på Kandu. Og helt og aldeles og overhovedet ikke AJ.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 16:42

Hej grethes,

der er kommet nye regler på kandu, hvis du ikke selv lukker dit spørgsmål, bliver det slettet og du får strafpoint.

Reglerne trådte i kraft den 31.12.2005.

Citat
Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Jeg har endnu ikke modtaget 5 ledige point for at acceptere eller annullere et spørgsmål.

Men godt nytår til dig.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 16:53

Hej Ans

Ja, jeg kan godt se der er kommet en masse nye regler. Men, at når man går ind og forøger point på gamle spørgsmål de så ryger på tops af seneste indlæg, var jeg ikke klar over. Det var nu kun en prøve.

Har ikke lukket mine gamle spørgsmål, har nu heller ikke i sinde at gøre det. Så må det da bare koste det, det gør.

Men til dig og alle andre på kandu.

Hilsen
grethes

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 17:06

Ja, når du forøger point, så kommer det tilbage på seneste indlæg.

Når du så accepterer et svar, kommer spørgsmålet tilbage på "sin plads"

Men der er stadig fejl og mangler på kandu.

Håber da at det bliver rettet.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 17:15

Vil det sige, hvis jeg accepterer nu, det så ryger ud igen?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 17:24

Så kommer dit spørgsmål tilbage på sin "plads" og forsvinder fra seneste indlæg (tidligere seneste 25)

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 19:36

Hvordan accepterer man 2 svar? For er der ikke noget med man kan det?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-01-06 19:38

grethes - du kan da ligeså godt selv lukke dine spørgsmål, for ellers mister du det.

Som jeg forstår det, slettes det og du får 5 strafpoint.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 19:44

Du kan ikke acceptere 2 svar, det var en fejl, det der skete i et andet spørgsmål.

grethes behøver ikke at lukke sine spørgsmål. Jeg tror,at hun hellere vil betale 5 strafpoint, men det er en længere forklaring camillasmoster.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 19:52

Kode
Kan ikke se det er så alt afgørende, hvornår et spørgsmål skal lukkes. Jeg bestemmer selv, hvornår mine skal lukkes og om de skal lukkes. Ved godt der er delte meninger om det, men du "Arne" skal i hver til fælde, ikke bestemme over MIG.

HEHEHEHEHEHE arneknoldesparker. Så fik du lige besked af Grethes hwa Gu ved hvornår du lærer at holde din nævenyttige ækle tud fra noget der ikke rager dig?? LOOOOL

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 19:55

Ja ans, det har du fuldstændig ret i. Betaler hellere straf end lukke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 19:59

LOOOOOOOOOOOOOOOL Godt gået piger LOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:04

Kode
Indsæt din tekst her
LOOOOOOOOOOOOOOOL Godt gået piger LOOOOOOOOOOOOL

Tak Klumme. Det er jo ikke en kommentar vi så tit ser.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:05

Kode
Indsæt din tekst her
LOOOOOOOOOOOOOOOL Godt gået piger LOOOOOOOOOOOOL
Kode

Mon det er sådan man gør?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 20:06

Nåååå Det er da en fejl.. Det må jeg gøre noget ved

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:07

Nej det var det heller ikke. Hvordan gør man så?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 20:08

LOOOOL Knap så godt gået grethes, men du øver dig bare. Der er plads nok

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:23

Der er vel ikke nogen der kan få ondt af, jeg bruger mit eget spørgsmål til forsøg??

Kode
Der er vel ikke nogen der kan få ondt af, jeg bruger mit eget spørgsmål til forsøg??

Mon det er sådan?

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:26

Hurraaaaaaaaaaaaaaa

Kode
Der er vel ikke nogen der kan få ondt af, jeg bruger mit eget spørgsmål til forsøg??

Må også lige se det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:28

grethes

Hvis du vil indsætte et citat, så brug den gamæle metode.

[ citat ]
tekst
[ / citat ]

uden mellemrum

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:29

Hvad er forskel på "kode" og "citat"?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:29

Retter hurtigt en stavefejl

gamæle = gamle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:31

Citat
en prøve

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:37

Du kan forsøge/øve i resten af måneden, så tror jeg, at dit spørgsmål bliver slettet.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:37

Kan hermed konstatere: Den eneste forskel på "citat" og "kode" er, om der står citat eller kode i den fremkommende kasse. Har jeg ret?

Synes nu godt nok det er lidt indviklet, alt det her nymodens kandu.

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:41

Det kan jo også komme an på en prøve

Godkendelse af svar
Fra : grethes

Dato : 06-01-06 20:50

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:51

Så prøv da med et citat

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 20:54

grethes han får 30 point

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-01-06 22:16

Altså........ Er det mig der er fatsvag Udlovede Grethes ikke 60 point og har nu givet psykofrønsen 30 af dem.

Hvor i hulan er de sidste 30 point blevet af????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-01-06 22:22

Earney fik kun 1 * kandu har taget resten af point.

Sådan er de nye regler.