/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tpf
Fra : Matriis
Vist : 389 gange
70 point
Dato : 05-07-05 18:10

Er der nogle der ved hvordan man laver en .tpf fil? mit problem er nemlig at jeg har et program hvor jeg kan lave noget til min mobiltelefon.. og det program vil kun godtage tpf filer.. Hilsen mattias

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 18:14

Det lyder da som om du allerede har programmet der laver tpf-filerne??

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 06-07-05 07:26

Det ville hjælpe meget hvis du skrev noget om hvilket program du arbejder med, hvad det er du er ved at lave etc.etc. - så kan vi nemmere hjælpe

Kommentar
Fra : Matriis

Dato : 06-07-05 10:03

programmet hedder Series 60 theme studio.. og det kan godt ske at det selv laver filerene.. men så ved jeg bare ikke hvordan..? hvis der er en måde jeg kan lave dem om selv ville det være rart?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 10:09

I de fleste af den slags programmer er der en vejledning til hvordan man bruger programmet. Læs den. Lav det som programmet nu engang kan. Når du så gemmer det du har lavet, bliver det formentligt gemt som en Tpf-fil. Når du så en anden gang kommer ind i programmet, kan du formentligt via en menu åbne denne fil og redigere i den ligesom man f.eks. kan i Word samt gemme som en anden. Altså først lave en slags skabelon som du så senere kan bruge som grundlag for at lave endre ting. Da jeg ikke kender programmet, kan jeg kun anbefale dig at undersøge det grundigt via hjælpeprogrammet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 10:20

Forklaret på en lidt anden måde: Man går heller ikke ind og bare lige laver en .doc-fil. Man bruger Microsoft Office Word til at lave et dokument, når man så gemmer dette laves det som en .doc-fil. Fil-typen(ekstention) hænger altså sammen med det program der laver og læser den pågældende filtype.
Series 60 theme studio laver og læser altså Tpf-filer.

Kommentar
Fra : Matriis

Dato : 06-07-05 10:24

Ja okay.. det vil jeg så give dig ret i.. men det er fordi at når jeg skal tilføje et billed foreksempel så siger den at jeg ikke kan fordi det ikke er en tpf fil...

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 10:30

Kunne type på at TPF er et specielt billed-format. Kender det ikke, men der står måske noget om det i hjælp? Der var engang en der lagde en liste her på Kandu over forskellige filtyper. Vil lige prøve om jeg kan finde den igen. Øjeblik.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 06-07-05 10:38
Kommentar
Fra : Matriis

Dato : 06-07-05 10:43

jeg syntes ikke rigtigt jeg kan finde et sted hvor det står.. men prøver lige igen.. og ja hvis du gider det..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-07-05 10:46

På IrfanWiew's Homesite kan du finde en meget lang liste over filtyper og forklaring på dem:

http://www.irfanview.com/

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 70 point
Dato : 06-07-05 10:52

Coliniiii's Link er meget lærerigt. TPF er altså ikke et billedformat men et specielt databaseformat. Dit program er altså et database-udviklingsværktøj. Det ser ud til at du kun kan importere fra en TPF-database altså ikke alm. billeder.

Godkendelse af svar
Fra : Matriis

Dato : 06-07-05 11:29

Tak for svaret arne.jakobsen.