/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
1000 L vandbeholder
Fra : jysch
Vist : 1916 gange
100 point
Dato : 05-07-05 17:03

Jeg har en 1000 L vandbeholder, som skal flyttes - og nu spekulerer jeg på hvad jeg kan sætte under den så den bliver hævet ca. en vandkande højde fra jorden.

Det er bar jord/græs den skal placeres på. Jeg tænkte om man kan sætte nogle grønne mælkekasser under og om de kan holde til den, når den bliver fyldt med vand?

Kom med et af jeres gode råd.

Mvh. Jysch

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-05 17:06

Almindelige "rigtige" transportpaller oven på hinanden (Bredde og længde passer sikkert)
Og måske fliser underst så træet ikke rådner lige med det samme.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 17:06

Grøn mælke kasse med godt et tons på!?!?!? Jeg ville ikke kravle ind under.

Jeg tror iøvrigt ikke helt jeg forstår opgaven! Du vil placere tanken så den bliver hævet. Er det af hensyn til tømning, eller hva'?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 17:07

Klart, 4 europa paller burde klare sagen. Og er tanken større end pallerne, kan du bruge 8.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-07-05 17:08

Bortset fra, at det kommer til at se temmelig Kaus Kludder-agtigt ud, så holder de næppe. Vi taler om beholderen plus tusind kilo vand. Prøv hellere, om du kan få fat i nogle gamle jernbanesveller eller tilsvarende!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-07-05 17:10

Da du netop vil hæve den en "vandkandehøjde" går jeg ud fra det er for at kunne fylde det opsamlede vand over i vandkanden
Eyvind´s forslag med "rigtige" paller ovenpå hinanden og fliser nederst lyder som et rigtig godt forslag, det ville jeg benytte
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 17:11

1000 liter beholdere med eks. saltsyre bliver leveret på EURO paller og det er godkendt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 17:15

Palletanke kan iøvrigt købes tomme, for ikke specielt mange penge!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 05-07-05 17:21

hej
skal den stå op eller ligge

til 3773
du har nok nogle paller du gerne vil af med he he

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 17:25

En 1000 L tank står altid på den næststørste flade så det passer med åbningen for oven og tømmehanen forneden i den mindste flade.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 05-07-05 17:29

Hvis ellers tanken ikke er rund så kan europaller sagtens bruges, tænk på at cement levers på paller, de holder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 17:30

Næh nej 1133, men jeg vil gerne købe en! Men det skal være en der kan klare en bar's penge.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 05-07-05 17:31

en euro palle er godkendt til 1 ton.. bare som info..

hvad med lega blokke eller tilsvarende.. er enig i at paller kom til at se lidt klaus kludder ud..
ellers kan du jo pynte op omkring den så man ikke kan se pallerne..

junior

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 05-07-05 19:03

Jeg har haft en 1000 l. tank stående ovenpå 3 paller i 7-8 år nu uden at have problemer. De 3 paller passer i højden med at sætte en 10-l vandkande under. Jeg har iøvrigt gemt tanken bag et plankeværk i et brændeskur - og savet et hul, som passer til hanen på den anden side mod haven. Så skæmmer tanken ikke

Kommentar
Fra : pims

Dato : 05-07-05 21:05

Brug 2 stk industripaller, de er stortset samme omkreds som tanken og kan sagtens bære. Der er plads til en 20 liters spand under hanen.
Pims.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 06-07-05 09:45

Tak for svaret Eyvind.