/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
London, steder at se.
Fra : timeglas
Vist : 947 gange
150 point
Dato : 05-07-05 15:13

Hej

Jeg skal til London her i august og tænkte, om der var nogen der kan anbefale noget godt. Det være sig ting man bare må besøge, attraktioner, steder mm.
Har dog været der før og har derfor set de mest almindelige turiststeder, så forslag må derfor gerne være lidt anderledes steder.

Mvh Timeglas

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 15:24

The Tower of London
The National Gallery
Tower Bridge
The Albert Memorial
Nelson's Colmn
Buckingham Palace
The Albert Hall
Piccadilly
The Houses of Parliament
The Post Office Tower
St. Poul's Cathedral
St. James's Palace
The Tate Gallery
Apsley House, The Wellington Museum
The Old Curiosity Shop
The Banqueting House, Whitehall
Westminster Abbey
The Guildhall
St. Martin-In-The-Fields

Og så skal I selvf. i Teatret og på Shopping. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 05-07-05 15:34

Hej

Tjek lige den her hjemmeside, rigtig god:
http://www.thingstodo-london.com/

Mvh Niels

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 05-07-05 15:44

Arne du glemt "The London eye" ellers en god liste.

Colin

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 16:32

Du skal da også lige over i speakers Corner ( Hyde Park) og skvalre er bare høre på - der må snakkes om alt.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-07-05 17:43

Madame Tussauds og planetarium ligger side om side der over. Det kan kun anbefales, det er superfedt at se.

Og tower of London er meget smukt.

Det er 3 ting der er super at bruge sin dag på.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-07-05 18:23
Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 05-07-05 18:26

Det er sødt af jer at nævne de mest sete turiststeder i London, men som tidligere skrevet, så har jeg allerede set dem og spørgsmålet lyder om der ikke er andre knap så kendte spændende steder? Det være et lille galleri man aldrig har hørt om, eller en skør lille park osv. osv.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-07-05 19:04

Har du været i Notting Hill?
Det er rigtig hyggeligt.
Det er en masse små hyggelige forretninger, og samtidigt et marked.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 05-07-05 19:29

der er botaniske have der ligger ved floden det er vist verdens største. Der err også hotel baren nu hvor du har set alt

Accepteret svar
Fra : vivi1959

Modtaget 150 point
Dato : 05-07-05 19:50

Gå ind på denne side http://www.londontown.com/LondonStreets
der står alt, hvad der er værd at vide, også eller måske især om de små attraktioner, som ikke så mange kender. Der får du også en oversigt over samtlige områder i London. Bl.a i Barlet er der 2 gallerier:
The Stables Art centre And gallery, Gladstone Park Dollis Hill Lane

Ben Uri Art Society, 108a Boundary Road St John's Wood

Tag turbådene ned af Themsen og se hvad der ligger af skønne steder, både kendte og ukendte. Spørg guiden på båden, hvad det er og tag derhen efterfølgende. Efter sådan en sejllads vil I hane fået input til mange ture omkring London.
Rigtig god fornøjelse. Mvh Vivi

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 05-07-05 19:52

hane = have

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 05-07-05 21:26

Abbey Road i St Johns Wood-Det hellige sted hvor The Beatles indspillede de fleste af sine plader, eller hvad med Battersea Power Station-et imponerende bygningsværk som Pink Floyd brugte på albummet Animal,med en kæmpe lyserød gris mellem to af tårnene.

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 06-07-05 12:24

Tak for svaret vivi1959.