/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
musik program...
Fra : hubi
Vist : 320 gange
48 point
Dato : 05-07-05 13:17

hey er der nogle der kender et program der kan fjerne et beat fra en sang altså så det næsten er acapella???

//jesper

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 15:04

prøv med anvil studio - lille og nemt at redigere i du kan hente gratis versionen her:
http://www.anvilstudio.com/

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-07-05 17:00

Hvordan vil du få den til at fjerne Beats Mirit???? Du kan umiddelbart ikke fjerne trommerne, idet disse normalt altid lægges mere eller mindre i mono, hvilket sangen også gør. Forsøger du at manipulere det rene monosignal væk (gammelt trick til at mindske/fjerne sangen) ryger både sang og trommer. Du kan så søge at equ'e dig ud af problemet, men derved får du højst dæmpet lidt af storetrommen. Tager du mellembas og mellemtone med lyder sangen som en telefon, og du bibeholder stadig temmelig meget lilletromme. Bækkener kan du slet i pille fra.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 11-07-05 16:35

hey igen, okay men det er jo trance dance og techno musik, har det ikke noget at sige, da det jo ikke bliver spillet på en trommesæt

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-07-05 08:35

Det har intet med det at gøre. Hvis du har et rent stereosignal, kan du ikke bare gå ind og manipulere enkelte instrumenter væk. Det eneste du kan gøre, er at lege med eq, samt eventuelt lege lidt med fase, modfase, eliminering af monosignaler osv. 99,99% af musik idag er optaget som lagkagemusik - multimono. Altså masser af parallelle monosignaler, der så bredes ud i stereo vha chorus (fase + tid) og rumklang. Man søger bevidst (ret ofte i hverttilfælde) at eliminere rummet, og få en temmelig tør optagelse, for derefter at sovse den til. Om trommerne hentes fra rigtige gryder eller fra en maskine er underordnet. Når først det endelige mix er merget, kan du ikke uden videre splitte det ad igen.

Men Mirit, fortæl lige hvordan du vil gøre, for jeg ved det ikke, men er dødelig interesseret hvis der er en opskrift.

Kommentar
Fra : ReneAunsbjergNielsen

Dato : 12-07-05 18:00

Jeg har produceret musik i lang tid nu, men har ikke selv været inde og rykke beat, bass og andre instrumenter fra vokalen, men jeg ved det lader sig gøre. Problemet er at man ikke kan bruge det til andet end leg, for kvalliteten bliver så og sige temmelig grynet. Men jeg skal gøre hvad jeg kan for at høre de rette mennesker ad og vende tilbage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-07-05 10:09

ohoooo - indrømmer det er længe siden jeg har brugt anvil - men det KAN nemlig lade sig gøre - at kvaliteten så ikke er som man kunne ønske sig er en anden ting.
Smed linket lidt for hurtigt - beklager !!!!!!!!!