/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Den En-armede Bruger
Fra : yearhouse
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 05-07-05 11:02

Hej med jer....
Er der nogen, der kender nogle gode steder, hvor man kan få tips og idéer, når man nu har haft en blodprop...og kun har venstre arm?
Jeg har det såmænd strålende, men mange spil eksempelvis kræver jo, at man bruger både mus og tastatur: På samme tid....

Bl.a. når jeg sletter mange filer og skal bruge Ctrl-tasten til at markere flere på een gang, ser det komisk ud med en tung julefigur, parkeret på tastaturet.....Tænkte om han kunne pakkes væk til den rigtige måned...*G*

Mange hilsner
(halv)Tom

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 11:08

lige akkurat det med at slette alt - der kan du gå i rediger og klikke på marker alt - og så klikke på slet alt - eller som du plejer - højreklikke og vælge slet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 11:09

ps - afprøv det for eks i mappen temerary internet files

byeeeeeeeeee julefigur - ses i december

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 11:14

du har vel prøvet i hjælp og support at taste genvejstaster - der må være en del du kan bruge

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 05-07-05 11:15

Hmm.. til det med spillene kan du jo prøve med et joystick.. Så du foreksempel både
kan skyde, eller et eller andet, og bevæge dig rundt på samme tid...

Når du skal trykke på flere taster samtidig på tastaturet (til at slette filer som du siger)
skal du gå ind i Kontrolpanel, og vælge Hjælp til handicappede.
Sæt flueben i "Brug Træge taster". Tryk på knappen Indstillinger lige ved siden af.
I det nye vindue skal der være flueben i alle "kasserne".
Tryk ok.

Prøv nu at gå ud på Skrivebordet, tryk Shift 5 gange, og trykke Ctrl og derefter klikke på et ikon 1 gang (ikke dobbeltklikke), tryk Ctrl igen og tryk på et ikon igen. Nu kan du markere flere filer med en arm!

Håber det kan bruges!

//Kettedk

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 05-07-05 11:30

Tak skal i ha´ .
Det leder mig hen på en tanke:
Kan et Joystik OGSÅ bruges til alm. PC-brug, eller er det begrænset til spil?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-05 11:31

start >programmer>tilbehør>hjælp til handicappede> der står lidt du måske kan bruge

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 11:40

yearhouse - prøv at kontakte hjælpemiddel centralen hvor du bor - jeg kender til nogen der har fået hjælp til bla at få hjælp til pc derfra ( også netop med dit problem) - det er da en mulighed

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 110 point
Dato : 05-07-05 11:43
Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 05-07-05 12:34

Tak for svaret miritdk. DET var dælme et godt link.....sjovt nok at ingen i systemet har oplyst mig om dette

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-07-05 15:13

jamen velbekomme - og ja - det er jo lige det - man skal da også finde alting selv ikke ???

ps... min veninde fik det dog oplyst af en sød hjemmehjælper og var også ret overrasket over at skulle give oplysningen videre da andre ikke anede om det.