/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Skiftning af generator, Kadett 1,6 e 87
Fra : Sgod
Vist : 230 gange
50 point
Dato : 05-07-05 10:54

Vi har været ved at skifte generatoren på en Opel kadett 1,6 e. Men den nye generator passer ikke til spændearmen til kileremmen (monteringen af generatoren).
Generatoren er købt til kadett e 1,6 (Generator kad.e 1.6-1.6i 9/86-8/91 45a)
og såvidt vi kan se passer den i Kadett c, d, e samt dens næsten er ens med den gammel. Fordi de kun er næsten ens, er fordi dens bolt-øje, som skal passe til spændearmen, sidder længere nede end den gammel, hvilket gør at bolt-øjet går under spændarmen.
Nu er vi ikke de store mekanikere, men mener at det er den forkerte model, selvom det virker som om at den vi har, burde passe til de fleste Kadett modeller

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-05 12:08

Der findes faktisk to modeller generator.
Den du nævner der der passer til årgang 1,6i fra '86-91 og så en der passer til 1,6 fra'86-88

Du kan se det på vedhæftede link, men hvad det så lige er for en af dem du har ved jeg ikke helt.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=513432176&n=360646999#xy

mvh dova

Kommentar
Fra : Sgod

Dato : 06-07-05 19:52

Vi har fundet fejlen. Stedet hvor vi har købt generatoren, er kommet til at give os en til en diselmotor. Vi har fået den rigtige, som passer.
Men tak for svaret.

Sgod

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 07-07-05 08:41

Den skulle vel ikke være købt ved thansen så??? de drenge der står der (efter min erfaring) har ikke meget begreb på mekanik, mere på diode lys og bas brummen...