/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afhjælpning af lakskade på bil
Fra : ziggy99
Vist : 1581 gange
200 point
Dato : 05-07-05 10:39

Jeg har været så dum at prøve at fjerne genstridige pletter på min bil med sæbevand og en køkkensvamp...det skulle jeg aldrig have gjort. Der hvor jeg har gnedet er der lyse områder mrd mikroridser i sølvmetallakken....altså det er kun i overfladen

Jeg er ikke intereseret i at høre hvor dum jeg har været, men om nogen ved hvad jeg skal gøre. Er der noget polish med farve eller andre produkter og i hvilken skal det bruges.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-07-05 10:54

Ja, der findes noget du kan få til at polere med.
Mener det hedder Colorshine.
Der skal diu bare vælge det der passer i farven til din bil.

Fås hos butikker med autoudstyr og på nogen større tankstationer.

mvh dova

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-07-05 10:54

Du kan prøve at bruge Lakforsegler eller et produkt, der hedder ColorShine, som man køber i farven, der ligner sin egen. Den kan sagtens bruges til Metallic-lak..

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-07-05 10:55

Der var du lige et sekund hurtigere en mig, Dova

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-07-05 10:57

En anden god gang du oplever at skulle fjerne pletter, kan du eventuelt forsøge med lakrens - det er let slibende.
Hvis det er asfalt, der er på bilen kan du prøve mildt og blidt med petrolium. Er det insektrester kan du bruge en smule sprit som også er fin til harpiks.

Vaxen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-07-05 11:05

Det er slevfølgelig RIGTIG ærgerligt, og det er sikkert ingen trøst, men jeg har engang gjort det samme, bare med Slipol og en tot tvist. Den gang var det desværre så grelt at jeg måtte slipe det helt i bund og lakére det op på ny...en stor men desværre i dette tilfælde nødvendig omgang.
Der findes ganske rigtigt nogle produkter med både en decideret farvestift, samt nogel med farve i voksen som du påfører lakken.Jeg har netop prøvet (i sidste uge) et produkt fra firmaet TURTLE WAX hvor man først skal smøre en voks på med en "læbestift"-agtig pen, og derefter polére lakken med den "almindelige" voks. Det blev faktisk RIGTIG godt, idet både de helt små ridser og de lidt større praktisk talt forsvandt. De kan selvfølgelig lige anes igennem voksen når man kigger godt efter i en bestemt vinkel, men ellers er det faktisk ikke at se mere.
Den kostede godt nok 150,- kr. hos THansen, men den er AFGJORT pengene værd.

Held og lykke!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 05-07-05 11:11

Nu fandt jeg det føromtalte produkt fra TURTLE WAX hos THansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=513373965&n=1227177116&pn=1227212425

Mvh
Palle