/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
En let en om komma eller ej.
Fra : Sygate
Vist : 362 gange
47 point
Dato : 05-07-05 10:20

Hvis jeg nu vil skrive nedenstående sætning:

Jeg er logget på, på den måde at jeg samtidigt er logget på 4-5 andre sider.

Er det så rigtigt med kommaet efter på?
For det ser da lidt dumt ud med 2 ens ord lige i rap.

Ville i formulere sætningen anderledes?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 57 point
Dato : 05-07-05 10:24

Hvorfor ikke bare skrive: Jeg er logget på 5-6 sider samtidigt.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-07-05 10:26

Jeg ville nok skrive: Jeg er logget på, hvorved jeg samtidig er logget på 4-5 andre sider - eller som alt. 2 - jeg er logget på, og således er jeg samtidig logget på 4-5 andre sider.

Kommentar
Fra : WalkingChicken

Dato : 05-07-05 10:29

Mit forslag:

Jeg er logget på, forstået på den måde, at jeg samtidigt er logget på 4-5 andre sider.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 05-07-05 10:30

Ja det er nok lidt lettere. Troede ikke det kunne blive anderledes pga. resten af teksten jeg er igng med.
Men så enkelt kan det godt gøres.

Tak for det Arne.Jakobsen

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 05-07-05 10:31

tak til jer andre også

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-07-05 10:34

Du kunne også bare erstatte ordene "på den måde" med "sådan", så lyder sætningen:

Jeg er logget på, sådan at jeg samtidigt er logget på 4-5 andre sider.

Men jeg foretrækker stadigt den mere simple udgave: Jeg er logget på 5-6 sider samtidigt.